Täiesti uus Bentley Flying Spur – kokku saavad sportsedaan ja luksuslimusiin

  • Bentley luksusliku neljaukselise Grand Touring-sedaani kolmandat põlvkonda seob eelkäijaga üksnes nimi
  • Uus mudel on korraga vilgas nagu sportsedaan ja elegantne nagu kaasaegne limusiin
  • Esimest korda leiab uueaegselt Flying Spurilt väljakerkiva Flying B kuju
  • Tehnikaalane tour de force tagab uuenduslikkuse, ühenduvuse, reisijate mugavuse ja juhi naudingu ning kehtestab uued arusaamad kaasaegsete suurte reisisedaanide kohta
  • Aktiivse nelikveo ja adaptiivvedrustuse kõrval võeti esimest korda Bentleyl kasutusel nelikroolimine
  • Juhikohal on ühendatud parim, mida pakuvad kaasaegne tehnika ja moodne käsitöö
  • Disainitud, konstrueeritud ja käsitsi valmistatud Suurbritannias

Bentley Motors avaldas täna lähemad üksikasjad maailma kõige täiuslikuma Grand Touring-sportsedaani, täiesti uue Flying Spuri kohta. Nii juhile kui ka reisijatele pakub uus Flying Spur ainulaadset kombinatsiooni limusiini luksusest ja sportsedaani suutlikkusest, ühendades silmatorkava välimuse maailma parima interjöörikvaliteedi ja disainiga ning lisades sinna kasutajate vajaduste tarvis mõeldud ultramoodsat tehnikat.

„Sarnaselt Continental GT-le loodi ka uus Flying Spur täiesti puhtale lehele ning nihutab edasi tehnika ja viimistluskvaliteedi piire, pakkudes segmenti määratlevat taset nii suutlikkuse kui ka elegantsi osas,“ ütles Bentley Motorsi juhatuse esimees ja tegevjuht Adrian Hallmark.

Uus Flying Spur on disainitud, konstrueeritud ja käsitsi valmistatud Inglismaal, Bentley kodulinnas Crewe’is ning demonstreerib Bentley ainulaadset viisi ultramoodsa tehnika juurutamisel, ühendades moodsa briti käsitöö harmooniliselt uuenduslike võimalustega. Flying Spuri uusim põlvkond nihutab veelgi edasi elegantsi ja detailidele pööratud tähelepanu piire, loomaks kõigi aegade parimat üliluksuslikku sportsedaani.

Uus Flying Spur demonstreerib Bentley moodsat reljeefset disainikeelt selle elegantsete, kuid samas jõuliste proportsioonidega, margi uusima põlvkonna maatriks-LED-esituledega – mida nüüd täiendavad kroomitud ehisliistud – ning uudsete, külgedele kaarduvate B-motiiviga tagatuledega. Uued 22-tollised veljed kajastavad vastse Flying Spuri ainulaadset iseloomu ja täiuslikkust.

Firma sajandaks aastapäevaks valminud uudse disainiga Flying B kuju kaunistab esimest korda kaasaegse Flying Spuri ninaosa, tõustes välja kauni moodsa Bentley embleemi alt ning rõhutades mudeli erakordset kvaliteeti.

Tehnikaalane tour de force teeb uue Flying Spuri kõige täiuslikumaks saadaolevaks luksuslikuks Grand Touring-sedaaniks, pakkudes tänu täiesti uuele, alumiiniumist ja komposiitmaterjalidest valmistatud kandmikule ja 48-voldisele elektrisüsteemile laia valikut ultramoodsat tehnikat.

Esimest korda Bentley ajaloos võetakse kasutusele elektroonilise juhtimisega nelikroolimine, mis koos aktiivse nelikveo ja adaptiivvedrustusega Bentley Dynamic Ride tagab fenomenaalse sõidumugavuse ja juhitavuse. Uued kolmekambrilised õhkvedrud võimaldavad vedrustust seadistada senisest palju laiemates piirides, alustades limusiinile omasest sujuvusest ja lõpetades kere kaldumist välistavast sportlikust seadistusest. Selles sõidukisegmendis pole veel nähtud nii erakordselt laia ulatuse ja sügavusega sõidukogemust.

Uue Flying Spuri põhivarustusse kuulub arvukalt uusi juhiabisüsteeme, sealhulgas Traffic Assist, City Assist ja pimenurga hoiatus, samuti võeti revolutsioonilise Bentley juures kasutusele kaasaegne, mitut materjali sisaldav kerekonstruktsioon.

Uue Flying Spuri südameks on Bentley tuntud 6,0-liitrise topelt-turboülelaadimisega W12 täiustatud versioon, mis kiiremate ja sujuvamate käiguvahetuste saavutamiseks töötab koos topeltsiduriga kaheksakäigulise käigukastiga. Uus TSI-mootor arendab 635 hj võimsust ja 900 Nm pöördemomenti, auto saavutab 100 km/h paigaltstardist 3,8 sekundiga ning evib tippkiirust 333 km/h.

130 mm võrra pikem teljevahe tähendab, et uue Flying Spuri reisijateruum on avar ja luksuslik ning pakub võrratut mugavust ja elegantsi. Lisaks paljudele ühe- ja kahevärvilistele väärisvineerist ehisosadele leiab sealt Bentley uued soonilisest nahast istmed, ainulaadse Mulliner Drivingu rombimustrilise tepingu istmetel ning – esimest korda kogu autotööstuses – kolmemõõtmelise rombimustrilise tepinguga nahkpolstrid ustel.

Selline moodne käsitöö on ühendatud uusima tehnikaga, mis lisab juhile ja reisijatele mugavust ning tugevdab naudingutunnet. Näiteks HD-ekraaniga digitaalne näidikupaneel, ainulaadne pöörduv keskkonsool, kus vahelduvad 12,3-tolline puutetundlik ekraan, kaunid analoognäidikud või digitaaltehnikavaba väärisvineerpaneel, ning kaugjuhtimispuldina toimiv puutetundlik ekraan tagaistujaile aitavad muuta Flying Spuri kõige moodsamaks, uuenduslikumaks ja luksuslikumaks liiklusvahendiks.

Kaasaegse luksuskliendi vajadustest lähtuvalt loodud interjööri saab veel täiendada panoraam-katuseaknaga, mis ulatub üle kogu katuse.

Uut Flying Spuri saab tellida alates tänavu sügisest ning tarned klientidele algavad 2020. aasta algul.

Flying Spur – täiesti uus disain

Flying Spuri jõuline välisdisain põhineb uuel ja moodsal, kuid eksimatult Bentleyle omasel visioonil. Teise põlvkonna mudeliga võrreldes 130 mm pikem teljevahe laseb uue Flying Spuril paremini välja paista ning muudab üle kogu auto pikkuse ulatuvad jooned tugevamaks ja reljeefsemaks.

Uus Flying Spur loodi täiesti nullist, täiesti uuele platvormile. Selle voolavad pinnad ja kaunid jõulised jooned said oma kuju tänu alumiiniumi kuumvormimisele, tehnoloogiale, mis esmalt juurutati uue Bentley Continental GT juures.

Bentley võttis uue Flying Spuri juures kõrgtugevate teraste kõrval kasutusele ka uusimad alumiiniumivalu ja -pressimise tehnoloogiad, pakkudes juhitavuse ja vastupidavuse optimeerimiseks oma klassi parimat kerejäikust.

Flying Spuri põhivarustusse kuuluvad LED-maatriksesituled koos ainulaadse kristalliefektiga detailidega. Kristallide taha lisati kroomitud ehisliistud, tänu millele säravad tuled isegi siis, kui pole sisse lülitatud. Tagatuled kaarduvad autoküljele ja moodustavad sisselülitatuna helendava B-tähe kuju, mille muster meenutab interjööri tuulutusavade rombimustrit. Põhivarustusena pakutakse mitmesuguseid 21-tolliseid velgesid, soovi korral on saadaval ka kaks ainulaadset 22-tollist Mullineri disaini.

Samuti võib autole tellida avaneva, täissuuruses panoraam-katuseakna. Selle esiosa on kallutatav ja tahapoole nihutatav, tagaosa aga statsionaarne. Alcantara-päikesesirmid liiguvad elektri jõul ning nende värvitoon harmoneerub laepolstri 15 võimaliku värvitooniga.

Esimest korda on kaasaegsele Flying Spurile saadaval mootorikatet kaunistav Flying B kuju. Bentley 100. aastapäeva puhul sai see kuju moodsama, järgmisesse sajandisse sobiva disaini. Elektri jõul autoninast välja kerkiv valgustatud kuju on ka osa tervitustulede jadast ja võtmeta lukustussüsteemist.

Uus Flying Spur sai läikivmusta radiaatorivõre koos kroomitud randi ja vertikaalribidega, mis tuletavad meelde legendaarset 1957. aasta Bentley S1 Continental Flying Spuri. Alumine radiaatorivõre võib vastavalt kliendi soovile olla kas must või kroomitud.

Flying Spuri kerevärvide standardvalik sisaldab 17 Bentley värvitooni, mis on hoolikalt välja valitud vastavalt auto iseloomule ja vormidele.

Käsitööna valminud reisijateruum

Täiesti uue Flying Spuri interjöör näitab ilmekalt, kuidas Bentley oskab luua enneolematult luksuslikke ja uuenduslikke reisijateruume. Ainulaadse stiiliga sisemus sai uued, erakordselt mugavad istmed, millele saab valida 15 värvitoonis nahkkatteid, keskkonsooli alaosa ja armatuurlaud aga on kujundatud Bentley „tiibade“ teemat järgides.

Väärisvineerist ehispaneel jookseb üle kogu armatuurlaua ja jätkub ustel, rõhutades siseruumi laiust. Elegantsesse, sujuvate vormidega keskkonsooli mahuvad 12,3 tolline puutetundlik ekraan, uued Bentley „reljeefsed“ keskmised tuulutusavad ees ja taga, panipaik ning induktiivlaadimisalus ja kaks USB-liidest mobiiltelefonidele.

Ka Bentley ainulaadne pöörlev ekraan on uues Flying Spuris olemas. Kui vajutada mootori käivitusnuppu, pöördub armatuurlaua keskel olev väärisvineerist paneel alla ja selle asemel ilmub nähtavale 12,3-tolline puutetundlik ekraan kolme üksteisest sõltumatu paneeliga. Pöörleva ekraani teisel küljel on kolm elegantset analoognäidikut: välistõhu termomeeter, kompass ja stopper. Kolmas külg on aga täiesti vaba igasugusest digitaaltehnikast ning pakub võimalust nautida väärisvineerist ehispaneeli mustreid.

Veel ühe näite erakordsest tähelepanust detailidele võib leida armatuurlaua keskelt – traditsiooniliste ümmarguste Bentley tuulutusavade asemel on seal uue kujuga tuulutusavad, mille vahele mahub Bentley kell. Peen pronksrant kella ja lülitite ümber demonstreerib enneolematul tasemel elegantsi.

Kolmemõõtmelisi rombimustrilise tepinguga nahkpolstreid kasutatakse seeriaauto ustel esimest korda, inspiratsiooni nende loomiseks saadi kontseptsõidukilt Bentley EXP 10 Speed 6. Uus rombimotiividega muster kaunistab pöördlüliteid ning on samuti saadaval tuulutusavadele ja kellale. Ehisosade valmistamiseks tuli välja töötada uudne tarkvara, mis suudaks paigutada mustreid tuulutusavade keerulise kujuga pindadele.

Uudisena on soovi korral saadaval väärisvineer Crown Cut Walnut. Endiselt pakutakse populaarseid Dark Fiddleback, Piano Black ja veel viit varianti väärisvineeri. Kõigist vineeritüüpidest saab moodustada ka kahevärvilisi paneele, mis annavad reisijateruumile eriti šiki ilme.

Tiivateema jätkub reisijateruumis ka ustel, moodustades elegantse värvivahelduse ning sujuva ülemineku esi- ja tagaistmete vahel. Meeleoluvalgustus on nüüd saadaval lisana, valida saab seitset värvitooni ja erinevaid heledusi.

Flying Spuri uudsed istmed on enamate lisafunktsioonidega, sealhulgas soojenduse, tuulutuse, mitmerežiimilise massaaži ja laialdaste seadistamisvõimalustega. Mulliner Driving-varustuses on uus kolmemõõtmeline nahkpolster ühendatud traditsiooniliste tepingute ja tikanditega.

Allalastava keskmise käetoega tagaistmed pakuvad luksuslikku reisimiskeskkonda. Keskmine peatugi on parema vaatevälja nimel tavaliselt peidus, vajadusel saab selle käsitsi tööasendisse tõsta.

Jõud pääseb valla

Uue Bentley Flying Spuri jõuallikaks on topelt-turboülelaadimisega W12 TSI-mootor, mis paneb paika uued arusaamad suutlikkuse ja dünaamika alal. Mootor on välja töötatud Crewe’is ja seal pannakse see ka käsitsi kokku.

Maailma kõige täiuslikuma 12-silindrilise mootori ainulaadne W-kuju tähendab, et see on oluliselt lühem kui võrreldavad V12-mootorid, mis annab eeliseid kaalujaotuse alal ja võimaldab suurendada reisijateruumi.

Flying Spuri värske jõuallikas kasutab uusimat mootori juhtseadet, mis eelmise põlvkonna mudeliga võrreldes tagab märksa parema suutlikkuse. Mootor arendab 635 hj võimsust ja 900 Nm pöördemomenti, viib auto 3,8 sekundiga paigalt kiiruseni 100 km/h ning tagab tippkiiruseks 333 km/h.

Ettepoole viidud esisild parandab uue Flying Spuri kaalujaotust ning võimaldab koos aktiivse nelikveo, nelikroolimise ja adaptiivvedrustusega paremat juhtimistäpsust ja tasakaalu.

Uuel Flying Spuril on kasutusel sama ZF-i valmistatud 8-käiguline topeltsiduriga käigukast nagu Continental GT-l, tagades sujuva kiirenduse, kiiremad käiguvahetused ja väiksema kütusekulu. Kiiremad käiguvahetused saavutatakse tänu järgmise käigu eelvalikule, mis lühendab pause veojõu ratastele edastamisel ning parandab seeläbi suutlikkust. Tippkiirus saavutatakse kuuendal käigul, kuna kiirkäike (seitsmes ja kaheksas) kasutatakse säästlikuks kulgemiseks.

Eelmise põlvkonna Flying Spuril oli kasutusel pidev nelikvedu, kus veojõud jagunes taga- ja esisilla vahel suhtes 60:40. Uuel mudelil kasutatakse ühendussiduriga süsteemi, mis vaikimisi edastab veojõudu ainult tagasillale. Sõltuvalt teeoludest ja rataste läbilibisemisest suunab süsteem osa veojõust vajadusel esisillale – seda nimetataksegi aktiivseks nelikveoks. Kurvi sissepööramine on samuti dramaatiliselt paranenud. Täiesti uue Flying Spuri esiosa tundub palju kergem ja muudab liikumissuunda peaaegu et mõttejõul. Pideva nelikveoga kaasnenud alajuhitavus on sisuliselt kõrvaldatud ning auto tundub üldiselt paremas tasakaalus olevat.

Veojõu jagamise viis sõltub valitud sõidurežiimist. Režiimides Comfort ja Bentley suunatakse parema haarduvuse ja juhitavuse saavutamiseks esisillale kuni 480 Nm pöördemomenti. Sport-režiimis ei lase süsteem esisillale rohkem kui 280 Nm momenti, suunates suurema osa veojõust tagasillale ja tagades dünaamilisema sõidutunde. Veojõu suunamise süsteem jagab üksikuid rattaid pidurdades pöördemomenti ümber ka sama silla rataste vahel.

Elektrooniline nelikroolimine on täiesti uus funktsioon, mis parandab nii stabiilsust maanteekiirusel kui ka manööverdusvõimet linnaliikluses. Väikese kiirusega manöövritel pöörab süsteem tagarattaid eesmistele vastupidises suunas. See mõjub nagu teljevahe lühendamine ning vähendab pöörderaadiust, muudab auto vilkamaks ja lihtsustab märgatavalt parkimist.

Suure kiirusega manöövrite ajal pöörab süsteem tagarattaid eesmistega samas suunas, sellega paraneb stabiilsus ning möödasõidud ja reavahetused toimuvad rahulikumalt. Elektrooniline nelikroolimine ei tähenda mingeid kompromisse suurel kiirusel stabiilsuse ja väikesel kiirusel mugavuse vahel.

Uuel, kolmanda põlvkonna Flying Spuril kasutatakse kolmekambrilisi õhkvedrusid, mis eelmise mudeliga võrreldes on 60 protsenti suurema mahuga. See võimaldas suurendada seadistamisulatust alates jäigapoolsest sportlikust seadest kuni luksuslimusiini pehmuseni, sõltuvalt juhi valitud režiimist. Uue auto amortisaatoreid saab seadistada astmeteta (CDC ehk Continuous Damping Control).

Neli kliirensiandurit jälgivad pidevalt vahemaad silla ja kere vahel. Kui süsteem tuvastab kõrvalekalde normaalsetest näitajatest, muudetakse sellele vastavalt õhuhulka õhkvedrudes ning taastatakse normaalne kliirens.

Adaptiivvedrustus Bentley Dynamic Ride System on mõeldud nii juhitavuse kui ka sõidumugavuse parandamiseks. 48-voldise elektrisüsteemiga juhitakse elektroonilist täiturmehhanismi, mis muudab stabilisaatorivarva jäikust vastavalt autole mõjuvatele külgkiirendustele ja hoiab Flying Spuri keret horisontaalasendis.

Uus Flying Spur saab samad, maailma suurimad malmketastega pidurid, mis on ka Continental GT varustuses. Eesmiste ketaste läbimõõt on 420 mm. Nii eesmised kui ka tagumised pidurisadulad kannavad Bentley embleemi. Harilikult on pidursadulad värvitud läikivmustaks, soovi korral on saadaval ka läikivpunane värv.

Uus Flying Spur näeb hea välja ja kõlab sama hästi tänu summutis paiknevale mitme asendiga klapile. Väljalaskesüsteemi tagumises pooles heitgaaside liikumisel tekkiv heli on häälestatud nii, et tagaistmel reisijateni kostakse see vaiksemalt.

Nutikas tehnika – täiesti uus Flying Spur

Uus Flying Spur sisaldab oma klassi parimat kooslust juhile ja reisijaile mõeldud nutikatest ja vaistlikult kasutatavatest seadmetest.

Armatuurlaual asuva 12,3-tollise keskekraani kõrval asuvad lülitid, mis täiendavad puutekraanile kuvatavaid funktsioone. Kõrglahutusega ekraanil on ka lähedusandur, mis valmistab ekraani kasutaja sekkumiseks ette ning võimaldab kiiremini käske anda.

Ekraani saab mitmel viisil konfigureerida: üheks kuvariks, kaheks osaks suhtes 2:1 või kolme funktsiooni samaaegseks kuvamiseks.

Uuele Flying Spurile on saadaval hulk juhiabisüsteeme, sealhulgas Traffic Assist, City Assist ja pimenurga hoiatus. Öönägemine ja esiklaasinäidik aitavad juhil keskenduda eesolevale teele ning linnulennuvaatega kaamera annab ülevaate autost ja selle vahetust ümbrusest. Neid täiendavad veel tagantläheneva sõiduki hoiatus ja automaatparkimisfunktsioonid.

Maatriks-LED-esitulede puhul võivad kaugtuled olla pidevalt sisse lülitatud, süsteem lõikab valgusvihus õigesse kohta „augud“, et kaasliiklejaid mitte pimestada.

Tagaistujate käsutuses on kaunilt töödeldud materjalidest valmistatud puutekraaniga kaugjuhtimispult. Nagu valatult keskkonsoolis istuvat kaugjuhtimispilti saab seal hõlpsasti eemaldada nupulevajutusega ning seejärel puldina kasutada. Sellel on arvukalt kasutusvõimalusi: kõigi päikesesirmide liigutamine, tagaistme massaažifunktsioon, tagumine kliimaseade. Samuti saab puldilt salvestada näiteks meeleoluvalgustuse seadistusi.

Uuele Flying Spurile on saadaval kolm helisüsteemi. Põhivarustuse süsteemil on 10 kõlarit ja väljundvõimsus 650 vatti. Bang & Olufseni 1500-vatine 16 valgustatud kõlariga süsteem on mõeldud elustiilile orienteeritud klientidele ning evib uudset BeoSonic-süsteemi kõla seadistamiseks lihtsa, vaistlikult kasutatava ühepuutelise kasutajaliidesega.

Tõeliste audiofiilide jaoks on olemas ainulaadne 2200-vatine 19 kõlariga helisüsteem Naim for Bentley, millel aktiivbassikõlarid on esiistmetesse sisse ehitatud.

Bentley Mullineri isikupärastamisvõimalused

Mulliner on olemas selleks, et rahuldada Bentley kõige nõudlikumate klientide soove. Mullineri maailmas on kõik võimalik. Soovid võivad olla nii lihtsad kui näiteks monogrammidega varustatud polster ning ulatuda kere keerukate ümberehitusteni, mis nõuavad kogenud kereehitajate asjatundlikkust. Mullineri vilunud ja pühendunud meistrid viivad luksuse igal juhul uuele tasemele, rariteetsuse uude mõõtmesse.

Uus Flying Spur annab ka uue sisu mõistetele isikupärastamine ja mõõdu järgi valminud luksus. Kerevärvide, nahkade, väärisvineeride ja lisavarustuse valik pakub lõputut värvispektrit kõigi maitsete ja eelistuste tarvis.

Uuele Flying Spurile on saadaval mõningad Mullineri valmistatud valitud lisad. Sinna kuuluvad näiteks istmepolster Lofted Diamond Leather Quilting koos ainulaadsete kolmemõõtmeliste rombimustrilisest nahast uksepolstritega, eksklusiivsed 22-tollised Mullineri veljed kahe erineva disainiga, tikitud tiivad kõigil istmetel, sportpedaalid ning vääriskividega viimistletud korgid kütuse- ja õlipaagil. Eraldi on veel saadaval Mullineri poolt välja töötatud maailma esimesed täispuidust kolmemõõtmelised rombimustriga uksepaneelid, mida valmistatakse ainult „Open Pore“ pähklipuidust.

Tehnilised andmed*
Mootor
Konstruktsioon
6,0-liitrine topelt-turboülelaadimisega W12 TSI
Töömaht
5950 cm3
Sisselase
Kaks kahekambrilist turboülelaadurit, otsene vahejahutus
Võimsus
635 hj/467 kW
Pöördemoment
900 Nm
Silindri läbimõõt × kolvikäik
84×89,5 mm
Tippkiirus
333 km/h
Aeg 0–100 km/h
3,8 s
 
Üldandmed ja mõõtmed
Pikkus
5316 mm
Laius
1978 mm
Kõrgus
1484 mm
Teljevahe:
3194 mm
Tühimass:
2437 kg
* Kõik andmed on esialgsed