ŠKODA KODIAQ SCOUT: Robustne välimus rõhutab maastikul sõitmise võimekust

• Esitlus 2017. aasta märtsis Genfi rahvusvahelisel autonäitusel
• Mudelispetsiifilised esi- ja tagaosa koos 19-tolliste velgedega
• Spetsiifilised varustuslisad rõhutavad robustset iseloomu
• Neli mootorit võimsusvahemikus 110 kW (150 hj) kuni 140 kW (190 hj)
• Teabe- ja meelelahutus- ning juhiabisüsteemid loovad linnamaasturite segmendis standardeid
• Sõidab standardis nelikveolisena turvaliselt ka maastikul

ŠKODA jätkab oma kampaaniat linnamaasturite segmendis. ŠKODA KODIAQ SCOUTi näol esitleb Tšehhi autotootja Genfi rahvusvahelisel autonäitusel mudelivarianti, mis rõhutab oma kõikjalsõitjavõimekust nii visuaalselt kui tehniliselt.
Karmi ja robustset välimust rõhutavad hõbedased disainidetailid, sealhulgas põhjakaitse nii ees kui taga. Spetsiaalselt ŠKODA KODIAQ SCOUTi jaoks loodud 19-tollised veljed panustavad samuti võimsasse välimusse. Uuele alati nelikveolisele mudelivariandile on valikus kaks bensiini- ja kaks diiselmootorit. Oma 4,7-meetrise pikkuse, seitsme istme ja omas klassis suurima salongi- ja pagasiruumiga on ŠKODA KODIAQi debüüt pälvinud ohtralt tähelepanu.

Disain – hõbe peegeldab võimsat iseloomu
Lisaks põhjakaitsele on ŠKODA KODIAQ SCOUT väljast äratuntav toonitud taga- ja tagumiste küljeakende järgi (SunSet), mis kaitsevad päikesepaiste eest. Sellele lisaks loovad hõbedased detailid robustsema mulje ja rõhutavad Tšehhi autotootja uue suure linnamaasturi võimsat iseloomu.
Iluvõre on hõbedaga raamitud. Katuseraamid, küljeakende servad ja eesmine ja tagumine põhjakaitse on samuti hõbedased.
ŠKODA KODIAQi mudelite külgvaadet iseloomustavad lühikesed üleulatused, langevat katusejoont pikendav joon D-piilaris ja ahenev tagaosa. ŠKODA KODIAQ SCOUT on standardina varustatud spetsiaalselt sellele mudelivariandile loodud 19-tollised sulamvelgedega.

Varustus
Varustus ja salongidisain on samuti robustse iseloomu jaoks sobitatud. Need põhinevad Ambition-varustustasemel. ŠKODA KODIAQ SCOUT on varustatud maastikusõiduabi, põhja- ja mootorikaitset sisaldava raskete teeolude paketi ning eesmise ja tagumise parkimisabiga. Külluslik valik standardvarustust sisaldab sõidurežiimi valikut (Eco, Comfort, Normal, Sport, Individual, Snow), mille abil saab juhtida mootorit, automaatkäigukasti, roolivõimendust ja õhukonditsioneeri.

Mootorivalik
Valida saab kahe bensiini- ja kahe diiselmootori vahel:
1,4 TSI 110 kW (150 hj) 4×4, tippkiirus 197 km/h, 0-100 km/h 9,8 sekundiga, kombineeritud kütusekulu 6,8 l/100 km, CO2/km 153 g
2,0 TSI 132 kW (180 hj) 4×4, tippkiirus 207 km/h, 0-100 km/h 8,0 sekundiga, kombineeritud kütusekulu 7,3 l/100 km, CO2/km 168 g
2,0 TDI 110 kW (150 hj) 4×4, tippkiirus 197 km/h, 0-100 km/h 9,5 sekundiga, kombineeritud kütusekulu 5,3 l/100 km, CO2/km 139 g
2,0 TDI 140 kW (190 hj) 4×4, tippkiirus 210 km/h, 0-100 km/h 8,9 sekundiga, kombineeritud kütusekulu 5,7 l/100 km, CO2/km 150 g

Nelikvedu
Nelikveo keskmeks on elektrooniliselt juhitav mitmikkettaga sidur, mis asub otse tagadiferentsiaali ees, ehk veovõlli lõpus, et telgedele langevat koormust optimaalselt jaotada. Nelikveosüsteem töötab kiiresti ja intelligentselt, selle juhtmoodul arvutab pidevalt tagasilla jaoks ideaalset pöördemomenti. Haarduvuse kadu on põhimõtteliselt ellimineeritud tänu juhtsüsteemile, mis sõltub sõiduolekust. Normaalsetes tingimustes, eriti väikese koormusega ja vabakäiguga, jaotab mitmikkettaga sidur mootori jõudu kütusesäästlikul viisil peamiselt esiratastele.

Maastikuvõimekus
ŠKODA KODIAQ tunneb end koduselt ka maastikul. 194 mm kliirensi abil tuleb see toime ka suuremate muhkudega. Lähenemis- ja eemaldumisnurk on tänu lühikestele üleulatustele vastavalt muljetavaldavad 22,0 ja 23,1 kraadi. Lisaks kaitseb standardvarustuses olev Raskete teeolude pakett nii põhja, mootorit, piduri- ja kütusevoolikuid ning kaableid kahjustuste ees. Kui tee otsa saab, on juhil võimalik lihtsa nupuvajutusega maastikurežiim valida.

Juhiabisüsteemid
Suure valiku juhiabisüsteemidega loovad kõik ŠKODA KODIAQi variandid oma segmendis standardeid. Uute omaduste hulgas on haagiseabi, pimenurgatuvastus, mis hoiatab pimedas nurgas olevate sõidukite eest, ja tagurdamisel läheneva sõiduki eest hoiatav süsteem, mis jälgib manööverdades külgedelt ja tagant liginevaid sõidukeid. Lisaks on autol reisijate kaitse abisüsteem, mis sulgeb juhtumahakkava õnnetuse korral aknad ja katuseluugi ning pingutab esiistmete turvavööd, ning mis töötab koos täiustatud sõidusuunas auto lähiümbrust jälgiv radarisüsteemiga, millel on hädapidurisüsteem ja ennustav jalakäija kaitsesüsteem. Ka parkimisabi funktsioone on täiustatud. Esimest korda kasutab ŠKODA kaameraid ka autost virtuaalse pealtvaate kuvamiseks. See teeb keerulistes oludes või raskel maastikul sõitmise lihtsamaks.

Meelelahutus ja ŠKODA Connect
Uusim ŠKODA KODIAQ SCOUT on varustatud kõikide suure linnamaasturi teabe- ja meelelahutussüsteemidega. Kõik võimekad puuteekraanid on tehtud klaasist (välja arvatud baasvarustuse muusikasüsteemi Swing puhul). Tippvariandil, navigatsioonisüsteemil Columbus on 9,2-tollise monitor, WiFi-hotspot ja LTE-moodul. Standardina on auto varustatud ka automaatse hädaabikõne funktsiooniga. Mobiilsed võrguteenused ŠKODA Connectilt on ideaalne täiendus tipptasemel teabe- ja meelelahutussüsteemile. Need loovad uusi standardeid navigatsiooni, informatsiooni, meelelahutuse ja abiteenuste vallas ja neid saab seadistada isegi oma koduarvutist või rakenduse kaudu.

Maailma esmaesitlus Genfi autonäitusel
ŠKODA KODIAQ SCOUT debüteerib 2017. aasta Genfi rahvusvahelisel autonäitusel. Maailmakuulus autonäitus, kus ŠKODA oma suure linnamaasturi uut mudeliversiooni ja palju muud põnevat esitleb, on avalikkusele avatud 9.-19. märtsini 2017. 

Lehekülg viimati uuendatud: 03.04.2023