Porsche Taycani maailma esmaesitlus: jätkusuutlik sportauto

Porsche esitles üldsusele suurejoonelise maailma esmatutvustuse raames oma esimest täiselektrilist sportautot. „Taycan seob meie pärandi tulevikuga. Sportauto kannab edasi meie kaubamärgi edulugu – bränd, mis on üle 70 aasta köitnud ja vaimustanud inimesi kogu maailmas,“ ütles Berliinis maailma esmatutvustuse avanud Porsche AG juhatuse esimees Oliver Blume: „Tänane päev märgib uue ajastu algust.“

Neljaukseline sportauto pakub tüüpilist Porsche jõudlust ja ühenduvust koos igapäevase kasutatavusega. Lisaks kehtestavad Taycani eriti uuenduslikud tootmismeetodid ja funktsioonid uued standardid jätkusuutlikkuse ja digitaliseerimise valdkonnas. „Me lubasime luua elektrilise mobiilsuse ajastuks uue tõelise Porsche – lummava sportauto, mis mitte ainult ei tekita põnevust oma tehnoloogia ja sõidudünaamikaga, vaid sütitab kirge inimestes üle maailma sarnasel viisil, nagu on teinud selle legendaarsed eelkäijad. Nüüd täidame selle lubaduse,“ rõhutab Michael Steiner, Porsche AG juhatuse liige (teadus- ja arendustegevus).

Uue seeria esimesed mudelid on Taycan Turbo S ja Taycan Turbo. Need autod on Porsche elektriliste sõidukite tipptase ja kuuluvad võimsaimate tootmismudelite hulka, mis on Porsche praeguses tootevalikus. Nende nelikveoliste autode vähem võimsad versioonid jõuavad turule selle aasta jooksul. Esimene teisendmudel on Taycan Cross Turismo, mis jõuab turule järgmise aasta lõpus. 2022. aastaks on Porsche investeerinud elektrilisse mobiilsusesse enam kui kuus miljardit eurot.

Jõudlus kohtub tõhususega

Taycani mudeliseeria lipulaev, versioon Turbo S suudab koos kiirenduskontrolliga arendada võimsust kuni 560 kW (761 hj) ning Taycan Turbo kuni 500 kW (680 hj). Taycan Turbo S kiirendab nullist kuni 100 km/h 2,8 sekundiga, Taycan Turbo läbib sama kiirenduse 3,2 sekundiga. Turbo S-i sõiduulatus on kuni 412 kilomeetrit ja Turbol kuni 450 kilomeetrit (mõlemal juhul vastavalt WLTP standardile). Mõlema nelikveolise mudeli tippkiirus on 260 km/h.

Taycan on esimene seeriatootmise sõiduk, mille süsteemipinge on 800 volti, mitte 400 volti, nagu see on elektrisõidukite puhul tavapärane. Sellega kaasneb Taycani juhtidele maanteel eelis: veidi üle viie minutiga saab suure võimsusega alalisvoolu (DC) laadimisvõrgust laadida aku kuni 100 kilomeetri läbimiseks (vastavalt WLTP standardile). Ideaalsetes tingimustes kulub viiest kuni 80% SoC (laetuse olek) laadimiseks aega 22,5 minutit ning maksimaalne laadimisvõimsus (tipp) on 270 kW. Jõudlusaku Plus üldvõimsus on 93,4 kWh. Taycani juhid saavad 11 kW vahelduvvooluga (AC) oma autosid mugavalt ka kodus laadida.

Porsche Taycan Turbo S ja Porsche Taycan Turbo on nüüd tellimiseks saadaval ja nende hind on vastavalt 186 360 eurot ja 152 760 eurot koos käibemaksuga.

Puhas Porsche DNA-ga välisdisain

Oma puhta ja puristliku kujundusega annab Taycan märku uuest ajastust. Samas jääb see oma kujunduselt eksimatult Porscheks. Eestvaates näeb auto välja eriti jõuline koos teravalt väljajoonistunud tiibadega. Siluetti kujundab sportlik katusejoon, mis tagaosas langeb. Samuti on iseloomulikult väga skulptuursed külgosad. Peen salong, tahapoole kujundatud tagumine C-piilar ja tiibade esiletungivad õlad – tulemuseks on kaubamärgile iseloomulik teravalt rõhutatud tagaosa. Leidub ka uuenduslikke elemente, näiteks klaasiefektiga Porsche logo, mis on integreeritud tagaosas asuvasse valgusribasse. Aerodünaamiliselt optimeeritud kuju, Cd väärtusega alates 0,22, panustab oluliselt madalasse energiatarbimisse ja aitab seega kaasa pika sõiduulatuse saavutamisele.

Ainulaadne salongikujundus koos laia ekraaniribaga

Juhikoht annab oma selge struktuuri ja täiesti uue ehitusega märku uue ajastu algusest. Eraldi asetsev kaardus näidikupaneel moodustab armatuurlaua kõrgeima punkti. See toob fookuse selgelt juhi teljele. Keskne 10,9-tolline teabe- ja meelelahutussüsteemi ekraan ja lisavarustusse kuuluv kaassõitja ekraan moodustavad musta paneeli välimusega integreeritud klaasriba. Kõik kasutajaliidesed on kujundatud spetsiaalselt Taycani jaoks. Oluliselt on vähendatud klassikaliste füüsiliste juhikute (nt nupud ja lülitid) arvu. Selle asemel toimub juhtimine intelligentselt ja intuitiivselt puutetundliku ekraani või hääljuhtimise kaudu, mis vastab käsule „Hei Porsche”.

Taycanile pakub Porsche esimest korda täiesti nahavaba salongi. Uuenduslikest taaskasutatud materjalidest valmistatud salong rõhutab elektrilise sportauto jätkusuutlikku kontseptsiooni. Tagumise istme jalaruum asub aku sisse tehtud õõnsustes ja tagab istumismugavuse ka tagaistmel ning võimaldab sportautole tüüpilist madalat sõiduki kõrgust. Sõidukil on kaks pagasiruumi: eesmise pagasiruumi mahutavus on 81 liitrit ja tagumise mahutavus 366 liitrit.

Uuenduslikud ajamimootorid ja kahekäiguline ülekanne

Taycan Turbo S-il ja Taycan Turbol on kaks erakordselt tõhusat elektrimootorit, üks esi- ja teine tagateljel, mis muudavad sõiduki nelikveoliseks. Äärmiselt tõhusad pidevergutusega sünkroonsed mootorid võimaldavad nii sõiduulatust kui ka pidevat veojõudu. Elektrimootor, käigukast ja impulssjuhitav muundur on ühendatud kompaktseks ajamimooduliks. Moodulitel on kõigi täna turul olevate elektriliste jõuseadmete suurim võimsustihedus (kW kasutatud ruumi liitri kohta). Elektrimootorite eripäraks on staatorimähiste „juukseklambri" tüüpi mähis. Selle tehnoloogia abil on võimalik lisada staatorisse rohkem vaske, suurendada väljundvõimsust ja pöördemomenti, säilitades samal ajal sama komponendi mahu. Tagasillale paigaldatud kahekiiruseline käigukast on Porsche väljatöötatud uuendus. Esimene käik annab Taycanile kohaltvõtul veelgi suurema kiirenduse ning pika ülekandearvuga teine käik tagab suure tõhususe ja võrdselt suured jõuvarud. See kehtib ka väga suurtel kiirustel.

Keskselt juhitavad veermikusüsteemid

Porsche kasutab Taycani veermiku jaoks keskset juhtimisvõrku. Integreeritud Porsche 4D veermiku juhtimine analüüsib ja sünkroonib kõiki veermiku süsteeme reaalajas. Uuenduslike veermiku süsteemide hulka kuuluvad kohanduv kolmekambrilise tehnoloogiaga õhkvedrustus, sealhulgas aktiivvedrustus PASM (elektrooniline vedrustuse juhtimine), samuti külgkalde kontrollsüsteem PDCC Sport (Porsche Dynamic Chassis Control Sport) ja kurvistabiilsuse parandamiseks rataste veojõu jaotuse süsteem PTV Plus (Porsche Torque Vectoring Plus). Kahe elektrimootori ja regenereerimissüsteemiga nelikveo juhtimine on ainulaadne. Potentsiaalne regenereerimisvõimsus kuni 265 kW on konkurentide omast oluliselt suurem. Sõidukatsed näitasid, et umbes 90 protsendil igapäevasest pidurdamisest kasutatakse ainult elektrimootoreid ilma hüdrauliliste rattapidurite abita.

Erinevate sõidurežiimide profiil järgib suures osas sama filosoofiat nagu teistes Porsche mudelisarjades. Sellele on lisatud eriseaded, mis võimaldavad täiselektrilist ajamisüsteemi kasutada optimaalselt. Saadaval on neli sõidurežiimi: „Sõiduulatus“, „Tavaline“, „Sport“ ja „Sport Plus“. Lisaks on režiimis „Individuaalne“ võimalik üksikuid süsteeme konfigureerida vastavalt vajadusele.

Maailma esmaesitlus samaaegselt kolmes maailmajaos

Porsche Taycani maailma esmaesitlus toimus samal ajal Põhja-Ameerikas, Hiinas ja Euroopas. Uue elektrilise sportauto olulisemad müügiturud asuvad nendes kolmes maailmajaos. Ürituse toimumiskohad märgivad ühtlasi ka kolme jätkusuutlikku energia haldamise viisi: USA New Yorgi osariigi ja Kanada Ontario provintsi vahelisel piiril asuv Niagara juga esindab hüdroenergiat, Berliini lähedal Neuhardenbergis asuv päikesejaam esindab päikeseenergiat ning tuuleenergiapark Pingtani saarel, mis asub Hiinas Fujiani provintsis umbes 150 kilomeetri kaugusel Fuzhou linnast, esindab tuuleenergiat. Me tajume neid loodusjõude kõigi oma meeltega täpselt samal viisil, nagu kogeme Porsche esimese täiselektrilise sportauto muljetavaldavat jõudu. Selle samal ajal toimunud kolmiksündmuse otseülekanne oli kogu maailmas jälgitav leheküljelt NewsTV.porsche.com.

Kütusekulu ja süsinikdioksiidi heitkoguste väärtused arvutati vastavalt uuele ülemaailmsele harmoneeritud kergsõidukite katsemenetlusele (WLTP). Sellest tuletatud NEDC väärtusi tuleb veel täpsustada. Neid väärtusi ei saa võrrelda varem kasutatud NEDC mõõtmisprotseduuri alusel arvutatud väärtustega.

 

 

 

Lehekülg viimati uuendatud: 03.04.2023