Lamborghini Revuelto: esimene V12-hübriidajamiga supersportauto

  • Supersportautode uus paradigma: Lamborghini esimene HPEV (High Performance Electrified Vehicle) arendab 1015 hobujõudu
  • Revolutsiooniline arhitektuur sisaldab vabalt hingavat V12-mootorit, põikiasendisse paigutatud kaheksakäigulist topeltsiduriga käigukasti ja kolme elektrimootorit
  • 13 sõidurežiimi ning nelikvedu on saadaval ka täiselektrilises režiimis, tagamaks absoluutset sõidukogemust
  • Aerodünaamika ja disain väljendavad maksimaalset sünergiat tõhususe, funktsionaalsuse ja stiili vahel
  • Täielikult kaasahaarav kogemus juhile ja reisijale tänu uuele Lamborghini teabe- ja meelelahutussüsteemile

Margi 60. aastapäeva aastal toob Automobili Lamborghini välja Revuelto1 – esimese V12-pistikhübriidajamiga supersportauto ehk HPEV (High Performance Electrified Vehicle). Revuelto määratleb uue paradigma suutlikkuse, sportlikkuse ja sõidunaudingu alal tänu oma enneolematule uuele arhitektuurile, uuenduslikule disainile, maksimaalselt tõhusale aerodünaamikale ja uuele süsinikkandmiku kontseptsioonile. 1015 hobujõudu süsteemivõimsust pärineb täiesti uuest sisepõlemismootorist koos kolme elektrimootoriga. Nendega kombinatsioonis töötav topeltsiduriga käigukast võetakse 12-silindrilisel Lamborghinil kasutusele esimest korda.

Ajamisüsteem koosneb väga spetsiifilistest elementidest. 127-hobujõulise liitrivõimsusega sisepõlemismootor töötab sünergiliselt koos kahe eesmise aksiaalvooga elektrimootoriga, mis paistavad silma erakordse massi ja võimsuse suhtega. Esimese kaheksakäigulise topeltsiduriga käigukasti kohale, mis debüteerib 12-silindrilisel Lamborghinil, on paigutatud radiaalvooga elektrimootor. Kolme elektrimootorit toidetakse suure erivõimsusega (4500 W/kg) liitium-ioonakudega, mis toetavad ka täiselektrilist sõidurežiimi.

„Uus Revuelto on verstapost Lamborghini ajaloos ja oluline kandetala meie Direzione Cor Tauri elektrifitseerimisstrateegias,“ ütles Lamborghini juhatuse esimees ja tegevjuht Stephan Winkelmann. „See on ainulaadne ja uuenduslik auto, kuid jääb samal ajal truuks meie geenidele – V12 on meie supersportautode traditsiooni ja ajaloo kultuslik sümbol. Revuelto on loodud arusaamade purustamiseks, ühendades uue 12-silindrilise mootori hübriidtehnikaga ja luues täiusliku tasakaalu ühelt poole meie klientidele nende soovitud emotsioone pakkudes, teisalt aga järgides vajadust vähendada heitmehulka.“

Sant’Agata Bolognese tehases oskustööga loodud süsinikkiud on uue auto põhiline materjal, lisaks kandmikule ja raamile kasutatakse seda ka paljude keredetailide juures. Süsinikkiu ja kergmaterjalide laialdane kasutamine koos mootori suure võimsusega annab oma panuse Lamborghini ajaloo parima massi ja võimsuse suhte – 1,75 kg/hj – saavutamisse.

Uus Revuelto pakub tänu kõigile neile lahendustele oma segmendi tippu kuuluvat suutlikkust: kiirendus 0–100 km/h võtab vaid 2,5 sekundit ning tippkiirus ulatub üle 350 km/h. Neid näitajaid täiendab erakordne dünaamika tänu elektrilise veojõu suunamise juurutamisele. Nelikvedu on saadaval ka täiselektrilises sõidurežiimis, tänu millele väljendab supersportauto Revuelto oma võimendatud omadusi nii ringrajal kui ka argisõitudel.

„Revueltoga viime Lamborghini juhtimise kogemuse ülimale tasemele,“ ütles Lamborghini tehnikadirektor Rouven Mohr. „Revuelto teeb märkimisväärse sammu edasi tundlikkuse ja reaktsioonivõime alal, tagades kõige emotsiooneäratavama ja loomulikuma sõidu igas keskkonnas. Revuelto on auto, mis tagab parima suutlikkuse, kuid algusest peale oli meie eesmärk viia ta sõiduemotsioonide mõttes täiesti tippu.“

Disain

Revuelto toob Lamborghini disaini tuleviku juba täna teedele. Ta jääb kindlaks eksklusiivsetele Lamborghini disainigeenidele, kuid kehtestab täiesti uue stiilikeele. Ta moodustab ühenduse Lamborghini kunagiste kultuslike ja legendaarsete V12-autodega oma uue kuju kaudu, kuna uued proportsioonid avavad ukse tulevikku.

Kui Revuelto teeb tohutu hüppe täiesti uue autodisaini suunas nii välimuse kui ka interjööri osas, siis eelmistelt V12-legendidelt saadud inspiratsioon paistab samuti selgelt välja. Alustame 1971. aasta Countachi prototüübiga, mille täiuslikud proportsioonid moodustusid ühe pikisuunalise joone ümber. See auto lõi eheda ja põhjapaneva stiili, mis hästi sobitus kosmoseajastu konteksti. Countach määratles Lamborghini V12 supersportautode geenid, juurutades Lamborghini V12 ühe eriomasema elemendi – ülespoole avanevad uksed, mis moodustavad äratuntava osa ka Revuelto iseloomust.

Uus auto annab edasi ka Diablo vastupandamatuid proportsioone, kuna Murciélago lihaselised vormid ja kallutatud esiosa on samuti ilmselged.

„Revuelto on nähtavaks muudetud adrenaliin,“ ütles Lamborghini peadisainer Mitja Borkert. „Uue Lamborghini Revuelto disain avab põneva ukse meie ainulaadse disainikeele tuleviku suunas.Esimesest pilgust peale on Revuelto intrigeeriv uue põlvkonna Lamborghini V12, mille kõik jooned embavad kandmikku ja avavad vaba vaate V12-hübriidajamile.

Ainulaadne ja hästi äratuntav Y-tähe kujuline valgussignatuur on praegusel, meie kõige kultuslikuma lipulaeva ajastul eriti märkimisväärne. Interjöör on dramaatiline hüpe edasi, defineerides Lamborghini uue disainisuuna. Meie filosoofia „tunne ennast nagu piloot“ paistab silma igast detailist. Juht ja reisija on sügavalt integreeritud armatuurlaua ja keskkonsooli väga õhulisse Y-kujulisse disaini. Need aimavad järele võidusõiduautos viibimise tunnet, kuid loovad ka täiuslikult vaistliku tasakaalu digitaalsete ja füüsiliste juhtseadiste vahel.“

Revueltoga vallandab Lamborghini uue kosmosevõidujooksu, võttes kasutusele elektrifitseerimise eripäradest tingitud disainikeele ning kuulutades ette lähituleviku supersportautode vorme ja proportsioone. Disain on saanud inspiratsiooni lennundus- ja kosmosetehnikast. Seda iseloomustavad voolitud pinnad, mida raamivad kaks joont – need algavad autoninast, ümbritsevad reisijateruumi ja mootorit ning koonduvad kokku kuusnurkseteks väljalasketorudeks.

Lennunduselemendid sulanduvad esiosast alates harmooniliselt kokku loomaliku lihaselisusega: laia süsinikkiust esiluugi haininakuju väljendab jõu ja kiiruse tunnet. Sellega sobituvad ka Y-kujuliste päevasõidutuledega esilaternamoodulid – kaasaegse Lamborghini disaini iseloomulik stiilieripära –, mida raamivad aerodünaamilised pinnad ühendavad esispoileri esiluugi endaga. Külgribid, mis asuvad esirattakoobaste taga, juhivad õhuvoolu külgedele ning ustesse rõhutatult süvistatud vaod külgmistesse õhukoguritesse. Viimaste teravnurkne kuju kordab esiosa motiivi.

Katus ühendab suurema pearuumi esteetiliste väärtustega ja konkreetsete aerodünaamikafunktsioonidega. Süvendiga katuseprofiil suunab õhu tagatiivale, kuid jätab samal ajal rohkem pearuumi nii juhile kui ka kaasreisijale.

Tagaosa on austusavaldus hübriid-V12-le. Pikipaigutusega mootor on täielikult nähtaval ning kujutab endast Revuelto mehaanilist südant, ühendades selle visuaalselt kahe kuusnurkse väljalasketoruga, mille kohal omakorda troonib geomeetrilise profiiliga tagatiib. Kõike seda raamivad Y-kujuliste valgussignatuuridega tagatulemoodulid.

Y-motiiv on valdav ka juhile orienteeritud reisijateruumi disainis, mida tugevalt mõjutas „tunne end nagu piloot“ filosoofia. Interjöör kordab välimuse täiesti uue futuristliku disaini teemasid: iga reisijateruumi aspekt on selgelt Lamborghini, moodustades täiusliku tasakaalu digitaal- ja füüsilise kogemuse vahel nii argisõitudel kui ka ringrajakeskkonnas. Reisijateruumi visuaalse keskme moodustab süsinikkiust rõhutatud profiil oma „kosmiliste“ vormidega, sinna mahuvad keskmised tuulutusavad ja püstine 8,4-tolline puutetundlik ekraan – sõiduki tehniline süda.

Revueltoga võtab Lamborghini kasutusele uue kaasahaarava jagatud sõidukogemuse, kus juht ja kaasreisija saavad samal ajal sama infot nii juhi poolel 12,3-tollises digitaalses näidikuplokis kui ka 9,1-tollisel armatuurlaua kaasreisija poolele paigaldatud ekraanil. Revueltoga võtab Lamborghini kasutusele niinimetatud pühkimisfunktsiooni, mis võimaldab juhil ja kaasreisijal liigutada rakendusi ja infot keskekraanilt külgmistele ekraanidele samasuguse vaistliku ja lihtsa liigutusega nagu nutitelefoni pruukides. Kolm digitaalekraani aitasid mitte ainult luua vajalikku stiililist puhtust, tänu millele osutus võimalikuks kõrvaldada enamik füüsilisi nuppe, vaid ka juurutada uusi funktsioone, mis võimaldavad juhil sarnaselt võidusõiduautole keskenduda ainult juhtimisele.

Rooli loomisel olid inspiratsiooniks võidusõidumaailm ja Essenza SCV12 kogemus. Neli kodaratel paiknevat pöördlülitit on kasutusel nii sõidurežiimide kui ka auto tõstesüsteemi seade ja tagatiiva kalde valimiseks. Juhikoha ja juhtseadiste vaistlik disain edastab Lamborghini iseloomulikku tunnetust: nuppe kasutatakse muuhulga suunatulede ja paigaltvõtusüsteemi lülitamiseks, võimaldades juhil samal ajal säilitada rooli optimaalset haaret.

Revueltol on kaks iseloomu: lisaks ringrajast inspireeritud supersportautole on ta ka äärmiselt funktsionaalne argikasutuseks mõeldud sõiduk. Disainitöö eri järkudes pöörati reisijateruumi avarusele ja praktilisusele sama palju tähelepanu nagu valmisolekule ringrajale söösta. Katusedisain pakub 26 mm enam pearuumi kui Aventador Ultimae, kuna uus kandmik tagab 84 mm rohkem jalaruumi – see omakorda loob istmete taha täiendavad panipaigad, kuhu mahub kuni golfikoti suurune pagas. Selle lisandub esiluugi all paiknev pakiruum, mis mahutab kaks keskmise suurusega kohvrit. Mugavuse lisamiseks on olemas ka sellised funktsionaalsed elemendid nagu panipaigad armatuurlaua keskosa all ja kahe istme vahel, samuti topsihoidik armatuurlaua kaasreisija poolsel küljel.

Isikupärastamine

Revuelto on kõige suurema isikupärastamispotentsiaaliga Lamborghini seeriamudel. Kliendi käsutuses on 400 kerevärvi koos paljude muude isikupärastamisvõimalustega, võimaldades luua täiesti eriomase supersportauto. Revuelto jätkusuutlik sportlikkus ei piirdu pistikhübriidajami tehniliste omadustega – kõik kasutatavad värvid on veepõhised ehk lahustivabad.

Jätkusuutlikkus vaatab vastu ka kõikjalt interjöörist, kajastades ettevõtte tähelepanu jäätmetest hoidumisele – sellest on saanud Lamborghini universumi tööviis. Sinna alla mahuvad polstrimaterjalid, mida lõigatakse Lamborghini Sellerias uusimate masinatega. See vähendab jäätmete tekkimist maksimaalsel võimalikul moel ilma käsitööna toimuvat õmblemist ja tikkimist mõjutamata. Autentne käsitöö jääb ka edaspidi alaks, kus Lamborghini täiuslikkusega hiilgab.

Reisijateruumi iseloomustavad nähtavad süsinikplastist pinnad armatuurlaual, kuusnurksetes tuulutusavades ning armatuurlaua ja kesksete tuulutusavade raamides. Polstrite loomisel on kvaliteetne nahk kombineeritud uue ultrakerge tekstiiliga Corsa-Tex, mida valmistatakse mikrokiust Dinamica. Selle tootmiseks pruugitakse taaskasutatud polüestrit ning tootmisprotsess on veepõhine. Klient võib oma auto interjööri isikupärastada naha ja Corsa-Texi tasakaalustatud kombinatsiooniga või eelistada omal äranägemisel üht materjali, saadaval on 70 värvitooni.

Aerodünaamika

Lamborghini Revuelto funktsioon ja stiil teenivad ühist eesmärki – aerodünaamilist tõhusust. Supersportauto uudne agregaatide paigutus esitab Aventadoriga võrreldes disainile teisi nõudmisi, mis auto aerodünaamika väljatöötamist mõjutasid. Arendustööd toetusid neljale sambale: tõhusus, komponentide vaheline sünergia, komponentide integreerimine ja disain.

Optimaalse tõhususe saavutamiseks ühendati suur aerodünaamiline surujõud minimeeritud õhutakistusega. Üks selle strateegia võtmeelemente on uus aktiivtagatiib, mis peab tagama parima aerodünaamilise suutlikkuse kõikides sõiduoludes. Sel põhjusel töötatigi välja uued täiturmehhanismid, mis igas olukorras tulevad koormusega optimaalselt toime tänu kolmele eri seadistusele.

Tagatiiva asend muutub sõltuvalt sõidurežiimist ja -dünaamikast, ent seda saab ka juht roolil paiknevast pöördlülitist käsitsi muuta vastavalt oma eelistustele. Tiiva „kinnine“ asend (väike õhutakistus) tagab takistusjõu minimeerimise näiteks elektrirežiimis sõites. See asend on sobivaim ka kütusesäästu seisukohalt. Tippkiiruse näitajad paranevad, samas on tagatud stabiilsus. „Suure surujõu asend“ seevastu maksimeerib aerodünaamiliste surujõudu, optimeerides Revuelto manööverdusvõimet ja juhitavust.

Sant'Agata uue supersportauto esiosa iseloomulikuks elemendiks on süsinikkiust splitter. Selle esiserv on keskosas radiaalne ja äärtes kaldne, luues niiviisi surujõudu tekitavaid õhukeeriseid ja juhtides õhuvoolu ratastest eemale. Keskosa kuju juhib õhuvoolu neljale tagumisele keerisegeneraatorile, mis koosnevad kitsastest kõveratest ribidest autopõhjal. Need on olulised auto põhja all liikuvale õhuvoolule energia lisamiseks. See energia omakorda tekitab täiendavat surujõudu ja juhib õhuvoolu difuusorisse, mis V12-mootoriga autodel pole kunagi olnud nii äärmuslik. Difuusori ülesanne aerodünaamika mõttes on põhja alt saabuva õhuvoolu vastuvõtmine suunamine. Selleks kasutatakse kanalite süsteemi, kus keskosas on kalle väike (11° vs. Aventador Ultimae 7°) ja servades suur (15° vs.  Aventador Ultimae 8°). Difuusor tugevdab mootoriruumi konstruktsiooni ning aitab seda ka jahutada.

Kokkuvõttes aitas disainile uutmoodi lähenemine suurendada Revuelto aerodünaamilist surujõudu ees 33% ja taga 74% (Aventador Ultimaega võrreldes maksimaalse koormuse tingimustes).

Komponentide vaheline sünergia ilmneb sellest tähelepanust, mida Lamborghini Revuelto puhul pöörati iseloomulikule jahutuslahendusele. Esiradiaator tekitab kuuma õhku, mida tuleb edasi käsitleda nii, et see ei mõjutaks külgradiaatorite tööd. „Väljapoole vaatavad“ liistud esiradiaatori väljalaskevõrel suunavad kuuma õhu ratastest ja külgradiaatoritest eemale, kuna esikaitseraua külgedel paiknevad ribid vähendavad õhutakistust.

Kõik elemendid konstrueeriti ja disainiti õhuvoolu optimeerimise sihiga. Isegi uksekäepidemetel on aerodünaamikaalane otstarve tänu Y-kujulise ristlõikega tiivaprofiilile. See lahendus võimaldab neil suunata esiluugilt tuleva õhuvoolu ühele külgmisele horisontaalribile, mis omakorda juhib õhu edasi radiaatori suunas.

Komponentide maksimaalne integreerimine on nähtav pidurisüsteemi jahutuslahendusest, kus aerodünaamika on muudetud süsteemi osaks. Kaks deflektorit esivedrustusel ja võred eesmistes rattakoobastes on mõeldud mitte ainult esipidurite jahutust parandama – deflektorid võtavad vastu esidifuusorilt tuleva õhuvoolu ja suunavad selle piduritele –, vaid nende kuju vähendab ka õhutaksitust rattakoopas, takistades seal ülerõhu teket ja suurendades esiosale mõjuvat surujõudu.

Tagarataste ees paiknevad NACA-õhukogurid aga suunavad osa autopõhja all kulgevast õhuvoolust tagapidurite jahutamiseks.

Süsinikkiust katus täidab samuti olulist aerodünaamika alast rolli lisaks siseruumi avardavale strukturaalsele funktsioonile. Süvistatud keskosaga tiivaprofiil suunab õhu tagumistele õhukoguritele ning sealt edasi inverterile ja käigukastil asuvale elektrimootorile, kuna katuse külgmised kõrgemad osad lisavad pearuumi nii juhile kui ka kaasreisijale.

Kandmik

Revuelto selgrooks on uus, lennundusest inspireeritud kandmik, mille kohta öeldakse ka monofüselaaž ehk inglise keeles monofuselage. Lisaks sõitjateruumi ümbritsevale monokokile, mis on täielikult valmistatud erinevatest süsinikkiududest, sisaldab kandmik ka esistruktuuri. Selle valmistamiseks oli kasutusel Forged Composites – spetsiaalmaterjal kunstvaigus immutatud lühikestest süsinikkiududest. Vastava tehnoloogia töötas välja Lamborghini ise ning juurutas esimestes kandmikulahendustes juba aastal 2008.

Uus kandmik on Aventadori omaga võrreldes märkimisväärne samm edasi nii väändejäikuse, kerguse kui ka sõidudünaamika osas. Enamgi veel – Revuelto saab esimese supersportautona 100% süsinikkiust valmistatud esistruktuuri. Süsinikkiudu kasutatakse ka esiosa koonilise kujuga turvaelementides, mis on suutelised neelama märkimisväärselt rohkem kokkupõrkeenergiat kui traditsioonilised metallkonstruktsioonid – kaks korda enam kui Aventadori alumiiniumist esiraam – ja on seejuures oluliselt kergemad.

Revuelto kandmik on 10% kergem kui Aventadori oma ning esiraam 20% kergem kui selle alumiiniumist eelkäija. Väändejäikus on samuti kasvanud väärtuseni 40 000 Nm kraadi kohta, mida on 25% enam kui Aventadoril – see tagab klassi parima dünaamilise võimekuse.

Uue kandmiku konstruktsiooni väljatöötamise aluskontseptsiooniks oli komponentide maksimaalne integreerimine. Seda optimeeriti tänu Forged Composites-tehnoloogia laialdasele juurutamisele ja monoliitse ringtala väljatöötamisele. See süsinikkiu kasutusviis teeb Revuelto supersportautode areenil ainulaadseks: ühes tükis valmistatud rõngakujuline ringtala on valmistatud süsinikplastist ja moodustab auto kandeosa. Ringtala ümbritseb ja ühendab altpoolt Forged Composites-elemente nagu monokok, reisijateruumi esisein ja A-piilar.

Traditsioonilisem, kuid sama tõhus tehnoloogia, kus komposiitdetailid valmivad eelimpregneeritud materjalist autoklaavis kuumutamisel, oli kasutusel katuse tarvis. Autoklaavis töödeldud süsinikkiud vastab rangetele tehnilistele, esteetilistele ja kvaliteedinõuetele. Seda täiendab väga keerukas süsinikriide kihtide käsitsi vormi paigutamise ehk lamineerimise protsess, mis on komposiitmaterjalide aastatepikkuse firmasisese tootmise tulemus. See tootmisotsus annab ka klientidele maksimaalse paindlikkuse katuse isikupärastamisel.

Kandmiku tagaosa valmistatakse kõrgtugevatest alumiiniumisulamitest ning sel valudetailil on kaks olulist õõnsust: sellesse ühte detaili on integreeritud tagaamortisaatorite kinnitused ja jõuallika kinnitus. Niisugune lahendus tagab märkimisväärse kaalusäästu, kasvatab jäikust ja nõuab oluliselt vähem keevisliiteid.

Revuelto on uus „nullaasta“ süsinikkiu autotootmises kasutamise mõttes, seda lähenemist tähistab akronüüm AIM (automatiseerimine, integreerimine, modulaarsus).

Automatiseerimine tähendab automatiseeritud ja digiteeritud protsesside juurutamist materjalide töötlemisel, säilitades seejuures Lamborghini traditsioonilisi tootmisvõtteid näiteks komposiitide vallas.

Integreerimine tähendab mitmete funktsioonide integreerimist ühte komponenti survevalu tehnoloogia edasiarendamise kaudu. Selles protsessis kasutatakse eelkuumutatud polümeere väga erineva pikkuse, paksuse ja keerukusega komponentide tootmiseks. Sel viisil tagatakse komponentide optimaalne integreerimine, kindlustamaks suurt väändejäikust.

Modulaarsus märgib juurutatud tehnoloogiate muutmist modulaarseks ning seeläbi paindlikumaks ja tõhusamaks, et saavutada toodete nõutavad parameetrid.

Jõuallikas ja agregaatide paigutus

Sel autol on ennenägematu agregaatide paigutus ja jõuallikas: vabalt hingavat 6,5-liitrist keskasendis V12-mootorit täiendavad kolm elektrimootorit, millest üks on integreeritud uue kaheksakäigulise topeltsiduriga käigukastiga. Käigukast ise on põikiasendis ja paikneb esimest korda sisepõlemismootori taga. Seal, kus Countachi aegadest peale oli käigukastitunnel, asub nüüd elektrimootoreid käitav liitium-ioonaku.

Elektrimootorid pakuvad lisavõimsust madalatel pööretel ning võivad Revuelto muuta ka täielikult elektriautoks, vähendades Aventador Ultimaega võrreldes CO2 heitkogust 30% võrra2.

Ainulaadne arhitektuur

Lamborghini on olnud V12-mootorite sünonüüm ettevõtte asutamisest saadik. Esimene Lamborghini mudel, mis sai margile omase mootori, oli kultuslik 350GT aastal 1963. Esimene Lamborghini, millel elektrimootor ühendati 12-silindrilise sisepõlemismootoriga, oli Sián aastal 2019 – see kasutas 25 kW võimsusega elektrimootorit eelmise põlvkonna V12 toetamiseks, elektrienergia salvestati superkondensaatorisse.

Revuelto puhul võetakse kasutusele ainulaadne hübriidarhitektuur ja uue põlvkonna V12. Auto tuuakse välja kui esimene High Performance Electrified Vehicle (HPEV) – pistikhübriid-supersportauto, mis on varustatud auto keskel käigukastitunnelis paikneva kerge ja võimsa liitium-ioonakuga. See on uuenduslik lahendus, mõeldud vähendama heitkogust eelmise V12-ga võrreldes, ent samal ajal suutlikkust maksimeerides.

Uus mootor L545 on 6,5-liitrise töömahuga ning kergeim ja võimsaim 12-silindriline mootor, mida Lamborghini kunagi on valmistanud. See kaalub kokku vaid 218 kilogrammi ehk 17 võrra vähem kui Aventadori jõuallikas. Revuelto mootor on Aventadori põhiplaaniga võrreldes 180 kraadi pööratud. Superquadro V12 arendab 825 hobujõudu 9250 p/min juures tänu täiustatud klapiajamile, mis lubab mootoril teha kuni 9500 p/min. Erivõimsus on 127 hj liitri kohta ehk suurim Lamborghini 12-silindriliste mootorite ajaloos, kuna maksimaalne pöördemoment on 725 Nm 6750 p/min juures.

Õhu sisselaskekanalid silindrite juures said uue kuju, et suurendada mootorisse jõudvat õhuhulka ja tagada optimaalne õhuvool põlemiskambris. Ka põlemisprotsessi mootori sees täiustati, põlemiskambris toimuvat ionisatsiooniprotsessi reguleerivad nüüd kaks juhtseadet. Samasugust lahendust kasutati ka Aventadoril ning see võeti sealt üle uuele mudelile. Uut mootorit iseloomustab ka kõrgem surveaste – 12,6:1 Aventadori 11,8:1 vastu. Samuti täiustati gaasivoolu väljalaskesüsteemis, et vähendada vastusurvet kõrgetel pööretel ja suurendada erivõimsust.

Algusest peale on Lamborghini autosid iseloomustanud nende ainulaadselt emotsionaalne ja äratuntav heli. Uue L545 „heliribale“ osutatigi erilist tähelepanu, et rõhutada mootori häält – see on juba madalatel pööretel meloodiline ning saavutab seejärel loomuliku harmoonilise crescendo.

Elektriline nelikvedu

Revuelto säilitab ka Lamborghini ühe tugevama traditsiooni – nelikveo. Kui sisepõlemismootor käitab tagarattaid, siis esimest korda on esisillal kaks elektrimootorit, kumbki neist veab üht esiratast. Kolmas elektrimootor asub kaheksakäigulise topeltsiduriga käigukasti kohal, mis suunab veojõudu tagasillale sõltuvalt valitud sõidurežiimist ja -tingimustest.

Sisepõlemismootori ja kolme elektrimootori kombineeritud pöördemoment pakub sellist suutlikkuse taset, mis isegi supersportautode vallas on ainulaadne: sisepõlemismootor arendab 725 Nm ja kumbki eesmine elektrimootor 350 Nm. Ajami maksimaalne süsteemivõimsus on 1015 hobujõudu.

Kaks eesmist elektrimootorit on õliga jahutatavad aksiaalvooga mootorid, mis pakuvad erakordset massi ja võimsuse suhet: kumbki 110-kilovatine jõuallikas kaalub vaid 18,5 kilogrammi. Lisaks esirataste käitamisele realiseeritakse nendega ka veojõu suunamise funktsiooni, optimeeritakse sõidudünaamikat ja regenereeritakse kineetilist energiat pidurdamisel. Elektrirežiimis on Revuelto energiakasutuse optimeerimiseks esiveoline, kuna tagasilla elektriajam aktiveeritakse ainult vajaduse korral.

Lamborghini Revuelto saab suure erivõimsusega (4500 W/kg) liitium-ioonaku, mis paikneb kesktunnelis, hoides raskuskeset võimalikult madalal ja tagades optimaalse kaalujaotuse. Akut kaitseb kerekonstruktsiooni alumine kiht ning ta on ühendatud eesmiste elektrimootoritega, tagumise elektrimootoriga ja integreeritud laadimisseadmega.

Aku ise on 1550 millimeetrit pikk, 301 millimeetrit paks ja 240 millimeetrit lai, sisaldades pehmeid elemente üldmahutavusega 3,8 kWh. Kui aku täituvus langeb nulli, on seda võimalik laadida nii tavalisest kodusest olmepistikupesast kui ka laadimisjaamast võimsusega kuni 7 kW. Aku täielikuks laadimiseks kulub kõigest 30 minutit. Samuti saab akut laadida esirataste pidurdusenergia taaskasutusega või otse V12-mootorilt kõigest kuue minutiga.

Käik sisse!

Uue platvormi juurutamisega kaasnesid ka mitmed uuenduslikud tehnilised lahendused, sealhulgas käigukastis – pistikhübriidajami närvikeskuses. Eesmärkide saavutamiseks töötati välja uus kompaktne käigukast, mis tuleb toime niivõrd tugeva elektrilise jõuallikaga ning Revuelto järel hakatakse sellega varustama ka Sant'Agata Bolognese järgmist supersportautode põlvkonda. Kasutusele võetud märg topeltsidur kui kõige tõhusam ja suutlikkusele orienteeritud lahendus tagab Revuelto sisepõlemismootori pakutava 725 Nm pöördemomendi optimaalse käitlemise.

Uus kaheksakäiguline käigukast paikneb põikiasendis, kuna V12-mootor on sellest eespool pikiasendis. Nii jääb kesktunnelisse ruum elektrimootoreid toitvale liitium-ioonakule. Selline tehniline lahendus on võimsate sportautode maailmas ainulaadne ning viib Lamborghini taaskord autotehnika esirinda. Selle paigutusega mahutatakse kõik agregaadid teljevahe piiresse ning see toetab parima sõidudünaamika saavutamiseks vajalikku tõhusat kaalujaotust.

Lamborghini 60-aastases ajaloos on ainult kaks autot varem varustatud taga põikiasendis paikneva käigukastiga. Esimene oli 1966. aastal valminud revolutsiooniline Miura, mis sai ka taga-keskel põiki paikneva mootori. Teine oli ringrajal kasutamiseks mõeldud hüperauto Essenza SCV12, millel oli pikiasendis mootor ning kandmiku osana toimiv põikiasendis käigukast.

Erinevalt tavalisest kolmest sisaldab uus käigukast vaid kaht võlli. Üks tegeleb paariarvuliste käikudega, teine paaritutega. Mõlemad kasutavad sama rootorit. Niisugune konstruktsioon aitab hoida kaalu madalana ja säästab samal ajal ka ruumi.

Kaheksakäigulise topeltsiduriga käigukasti (DCT) väljatöötamise eesmärk oli soov luua jõuülekanne, mis pakuks sportlikuks sõiduks vajalikke kiireid käiguvahetusi, kuna kaheksanda käigu lisamine aitab optimeerida kütusekulu ja paindlikkust ühtlasel kiirusel.

Üks omalaadne funktsioon on järjestikune allavahetamine, mis pidurdamise ajal järjest käike alla vahetab lihtsalt vasaku käiguvahetuslaba allhoidmisel, tagades juhile mulje, et kõik on täielikult tema kontrolli all.

Kui elektrilised komponendid kõrvale jätta, on uus DCT-käigukast kergem ja kiiremate käiguvahetustega kui Huracáni mudelkonnas kasutatav seitsmekäiguline topeltsiduriga käigukast. Põikipaigutus võimaldas ka reisijateruumi avardada, luues juhi ja kaasreisija selja taha mugavuse nimel rohkem vaba ruumi.

Topeltsiduriga käigukast on äärmiselt kompaktne: kõigest 560 mm pikk, 750 mm lai ja 580 mm kõrge. Kogumass on vaid 193 kg, mis sisaldab uut, auto hübriidarhitektuuri seisukohalt fundamentaalset komponenti: tagumist elektrimootorit tippvõimsusega 110 kW ja maksimaalse pöördemomendiga 150 Nm.

Elektrimootor paikneb käigukasti peal ning töötab ka käiviti ja generaatorina, samuti toidab elektriga eesmisi elektrimootoreid kesktunnelis asuva aku vahendusel. Täiselektrirežiimis võib elektrimootor ka tagarattaid käitada, mis koos esirattaid vedavate elektrimootoritega võimaldab elektrilist nelikvedu. Süsteemi toimimine sõltub valitud sõidurežiimist tänu sidurile ja sünkronisaatorile, mis võimaldavad ühendust topeltsiduriga käigukastiga. Kui elektrimootor annab V12-sisepõlemismootorile lisajõudu, on kasutusel positsioon P3, mille puhul elektrimootor on käigukastist lahutatud. Positsioonis P2 aga laadib ta akut väikestel kiirustel ning kui auto seisab, toimib ka käivitina.

Positsioonis P3 võib Revuelto muutuda elektrilise nelikveoga autoks sõltuvalt valitud sõidurežiimist, jätkates Lamborghini nelikveotraditsioone isegi elektrirežiimis.

Tagasikäik on realiseeritud kahe eesmise elektrimootoriga, ent kui on vaja suuremat momenti, võib sekkuda ka tagumine elektrimootor, mis aktiveerib tagasilla ja -rattad. Selle tulemusena võivad uuel Revueltol vedada kõik neli ratast elektrirežiimis isegi libedal pinnasel tagurdades.

Absoluutne sõidukogemus

Revuelto loodi ja arendati välja pakkuma absoluutset hasarti ja täielikku kontrolli kõigis olukordades ja igasuguse haardumisega, andes juhile sellise enesekindluse taseme ja ühenduse autoga, mida ta varem kogenud pole.

Uuendused, mis paigutavad Revuelto oma kategooria tippu, hõlmavad auto arhitektuuri ja tasakaalu, kaasaegseimat lähenemist kandmiku ja aerodünaamika konstrueerimisele ning uut hübriidajamit, mis võimaldab maksimeerida elektrimootorite toetust ja võtta kasutusele uusi sõidurežiime, sealhulgas elektrilise nelikveo, kokku 13 erineva sõidukogemuse tarbeks.

Autol on ennenägematu agregaatide paigutus: 6,5-liitrine vabalt hingav keskasendis V12, kolm elektrimootorit, millest kaks asuvad e-esisillal ning üks on integreeritud uue 8-käigulise topeltsiduriga käigukasti sisse. Käigukast paikneb esimest korda sisepõlemismootori taga ja V12-ga risti. Kesktunnel, mis juba Countachi ajastust saati on traditsiooniliselt mõeldud käigukastile, mahutab nüüd aga elektrimootorite toiteks mõeldud suure erivõimsusega uue liitium-ioonaku.

Uus arhitektuur teeb võimalikuks optimaalse kaalujaotuse (44% ees ja 56% taga) ja optimeerides teljevahet. Selle tulemuseks on ideaalne tasakaal, mis teeb Revuelto erakordselt erksaks ja tõhusaks nii maanteel kui ka ringraja kurvides. Neid omadusi võimendavad ka jäigemad stabilisaatorivarvad (+11% ees ja +50% taga) ning aeglasem rooliülekanne (-10% võrreldes Aventador Ultimaega). Niisugust lahendust prooviti juba varem edukal Huracán STO3 juures. Revuelto võimekust täiendab neljarattaroolimise süsteem, mis aitab tugevdada muljet erksast, tundlikust ja kompaktsest autost, mis on samal ajal ka stabiilne ja täpne. Samuti aitavad kaasa spetsiaalselt välja töötatud rehvid Bridgestone Potenza Sport, millel on suurem eesmine kontaktpind (+4% võrreldes Aventador Ultimaega).

Tänu e-esisillale juurutab Lamborghini esimest korda oma ajaloos Revuelto juures elektrilise veojõu suunamise ning võtab kasutusele Lamborghini Dinamica Veicolo 2.0 süsteemi. Elektriline veojõu suunamine parandab auto manööverdusvõimet järskudes kurvides ja stabiilsust kiiretes kurvides, jagades veojõudu optimaalselt kõigi rataste vahel ning toimides koostöös nelikroolimisega. Erinevalt tavalistest süsteemidest rakendab uus veojõu suunamise süsteem pidureid ainult hädavajaduse korral. See maksimeerib tõhusust ja tagab loomulikuma sõidustiili, samuti parandab veelgi suutlikkust. Pidurdamise ajal aitavad auto aeglustamisele kaasa ka e-esisild ja tagumine elektrimootor, vähendades piduritele langevat koormust ja laadides akut.

Sõiduki dünaamikale annab oma olulise panuse ka kandmik. Revuelto on esimene Lamborghini, mis saab uue, lennundusest inspireeritud kandmiku – see on ultrakerge integreeritud süsinikkiust konstruktsioon (kaalub 10% vähem kui Aventadori kandmik), mis ühendab kõrge energianeelamisvõime suurendatud väändejäikusega (+25% võrreldes Aventadoriga) ning teeb Revuelto erakordselt stabiilseks. Tänu sellele tundub Revuelto väga kompaktne ning reageerib eriti täpselt.

Aktiivaerodünaamika abil saavutab Revuelto uue taseme tõhususe ja aerodünaamilise surujõu alal. Aventador Ultimaega võrreldes kasvasid need täiskoormuse tingimustes vastavalt 61% ja 66% peamiselt tänu esisplitterile ja katuse konstruktsioonile, mis suunab õhuvoolu väga tõhusale tagatiivale. Aerodünaamika töötab sünergias poolaktiivsete õõtshoobadega vedrustusega, mida juhib spetsiaalselt Revuelto jaoks välja töötatud süsteem Lamborghini Vertical Control. See jälgib vertikaaljõu muutusi, näiteks järske koormuse muutusi ringrajal sõitmise ajal ning kohandab elektrooniliselt reaalajas vedrustuse ja tagatiiva käitumist.

Et olla valmis kõigiks kiirel sõidul ettetulevateks olukordadeks, tehti ümber ka pidurisüsteem ja pidurite jahutus. Auto saab uusima põlvkonna keraamilised süsinikpidurid CCB Plus. Eesmistes pidurisadulates on nüüd kümme kolbi varasema kuue asemel ning need toimivad piduriketastele mõõduga 410×38 mm (Aventador Ultimae 400×38 mm asemel), kuna tagumised nelja kolviga sadulad töötavad koos ketastega mõõdus 390×32 mm (380x38 mm asemel). Kettad kaetakse hõõrdmaterjali kihiga, mis tagab pidurdamisel parema suutlikkuse, termoregulatsiooni ja akustilise mugavuse.

Süsteemi tõhususele aitab kaasa ka aerodünaamika. Kaks deflektorit esivedrustusel ja võred eesmistes rattakoobastes on mõeldud mitte ainult esipidurite jahutust parandama – deflektorid võtavad vastu esidifuusorilt tuleva õhuvoolu ja suunavad selle piduritele –, vaid nende kuju vähendab ka õhutakistust rattakoopas, takistades seal ülerõhu teket ja suurendades esiosale mõjuvat surujõudu. Lisaks suunavad tagarataste ees paiknevad NACA-õhukogurid osa autopõhja all kulgevast õhuvoolust tagapidurite jahutamiseks.

Koos hübriidajamiga võetakse kasutusele ka kolm uut spetsiaalset sõidurežiimi: Recharge, Hybrid ja Performance. Neid saab kombineerida režiimidega Città, Strada, Sport ja Corsa kahest pöördlülitist, mis asuvad uue disainiga roolil. Kokku on juhi käsutuses 13 sõidudünaamika seadistust, mis toob esile Revuelto erinevad iseloomud ja potentsiaali sõltuvalt olukorrast ning tee või ringraja tüübist, kus parajasti sõidetakse.

Città on näiteks mõeldud argisõitudeks linnakeskmes, sealhulgas nullheitmega. Kui elektrimootoreid toitev liitium-ioonaku vajab laadimist ja läheduses pole laadimisjaamu, sekkub V12 (režiim Recharge) mõneks minutiks ja aku saab täielikult laetud. Nii on võimalik pääseda näiteks heitmepiiranguga ajaloolistesse linnasüdametesse. Vedrustus, haardumiskontrolli süsteem ja käigukast pakuvad maksimaalset mugavust, kuna vähendatud õhutakistus teeb Città kõige kütusesäästlikumaks režiimiks, kus võimsus on piiratud 180 hobujõuga.

Režiim Strada sobib suurepäraselt dünaamilisteks argisõitudeks ja pikkadeks reisideks, ühendades täiendava mugavuse täiendava sportlikkusega ja kasutades kuni 886 hobujõudu võimsust. V12 on pidevalt töös, tagades ka aku pideva optimeeritud laadimise, mille saab maksimaalsele võimsusele lülitada režiimis Recharge. Eesmine e-esisild toetab veojõu suunamist ja aktiivaerodünaamika pakub maksimaalset stabiilsust suurtel kiirustel, näiteks kiirteel.

Režiimi Sport valimine muudab Revuelto isiksust ning auto käitumine on valmis pakkuma sõidurõõmule ja tundlikkusele orienteeritud põnevat sõidukogemust kõigis kolmes võimalikus kombinatsioonis – Recharge, Hybrid ja Performance. Hübriidsüsteemi toetatud sisepõlemismootor on tegev kõigis kolmes olukorras, arendades kuni 907 hobujõudu võimsust ning pakkudes sinna kõrvale V12 vastupandamatut helitausta. Käigukast reageerib maksimaalse tundlikkusega, kuna vedrustus ja aerodünaamika parendavad auto erksust ja sõidunaudingut kurvide läbimisel.

Maksimaalne dünaamilisus ja võimsus nii suutlikkuse kui ka heli osas saavutatakse režiimis Corsa – see sõidurežiim on mõeldud Revuelto dünaamiliste võimete väljatoomiseks ringrajal. Režiimis Performance saavutab jõuallikas oma tippsuutlikkuse, arendades 1015 hobujõudu, ning hübriidsüsteem kalibreeritakse nii, et e-esisild avaldaks maksimaalset mõju nii veojõu suunamisele kui ka nelikveole – nii tagatakse ultrasportlik, kuid siiski hallatav sõit. Režiimis Corsa Recharge on võimalik anda prioriteet akule, maksimeerides selle laadimist. Oskuslike juhtide jaoks on olemas ka võimalus elektrooniline stabiilsuskontroll ESC välja lülitada ning kogeda maksimaalset saadaolevat võimsust piiranguteta, samuti tunda hasarti, mida pakub maksimaalvõimsusega paigaltstart paigaltvõtusüsteemi abiga – viimase sisselülitamiseks tuleb all hoida vasakpoolse pöördlüliti keskmes olevat nuppu.

Rehvid

Lamborghini rehvipartner Revuelto juures on Bridgestone, mis lõi spetsiaalsed Potenza Sport-rehvid uue auto sportlike ja kiire sõidu võimekuste täiendamiseks.

Kõrge sooritusvõimega rehvid Potenza Sport on saadaval erimõõdulistena: esisillale 265/35 ZRF20 ja tagasillale 345/30 ZRF21, või 265/30 ZRF21 esisillale ja 355/25 ZRF22 tagasillale. Mõlemal juhul on tegemist torkekindlate rehvidega. Sellised rehvid lisavad juhile meelerahu, võimaldades sõitu turvaliselt jätkata ka vigastatud rehviga – rehvirõhk 0 baari – vähemalt 80 kilomeetri jooksul kiirusega 80 km/h.

Samuti töötati välja Potenza Sporti sportlik (lohvita) versioon, mille mõõdud on 265/35 ZR20 ees ja 345/30 ZR21 taga. Nii torkekindlad kui ka lohvita rehvid pakuvad silmapaistvat suutlikkust suurtel kiirustel, eeskujulikku roolimistäpsust ning erakordset haarduvust nii kuival kui ka märjal teekattel.

Et tull vastu Revuelto juhtide kõigile vajadustele, on soovi korral saadaval ka erikonstruktsiooniga talverehvid Bridgestone Blizzak LM005. Need pakuvad lumel erakordset haarduvust koos tundliku roolimisega ning täpsusega kuivadel ja märgadel teekatetel.

Bridgestone’i rehvid konstrueeriti firma revolutsioonilist tehnoloogiat Virtual Tyre Development kasutades, mis vähendab arendustööde käigus kasutatavate toormaterjalide hulka ja heitmekogust.

Kasutajaliides, teabe- ja meelelahutussüsteem, ühenduvus ja kõrgtaseme juhiabisüsteemid

Revuelto sai täiesti uue kasutajaliidese süsteemi, mis koosneb kolmest ekraanist: 12,3-tollisest näidikuplokist, 8,4-tollisest kesksest infotabloost ning täiendavast 9,1-tollisest ekraanist. Värske välimusega süsteemil on 3D-graafika, animatsioonid, vidinad ja kujundus. Kolme ekraani juhib üks elektrooniline „aju“, mis tagab neile ühetaolise väljanägemise värvide ja kujunduse osas, samuti kujutiste ekraanideülese haldamise.

Uue Revuelto teabe- ja meelelahutussüsteem pakub uusi funktsioone, mis võimaldavad isikupärastamist ja kohandamist eheda ja kaasahaarava Lamborghini kogemuse loomiseks. Näiteks saab omanik kahe sõrmega lohistades nihutada keskekraani sisu kas näidikuplokile või kaasreisija ekraanile. Sarnase liigutusega saab omanik salvestada lemmikfunktsioone, et need oleksid temast vaid ühe sõrmeliigutuse kaugusel.

Uue roolidisaini loomisel oli eeskujuks rooliga suhtlemine Squadra Corse võistlusautodel, see pakub nüüd tõelist piloodi tunnet. Täiendavad juhtseadised toovad sõiduki dünaamika ja multimeedia haldamise mugavalt käeulatusse. Revuelto annab reisijale võimaluse nautida kaaspiloodi tunnet tänu tema ette ekraanile kuvatavale dünaamilisele sõiduinfole.

Navigatsioonisüsteem on põhjalikult revideeritud ja uue disainiga. Seal kasutatakse reaalajas allalaaditud kaarte, mis tagab, et vajalikel aladel on need alati värskeimad olemasolevad. Marsruudi kalkuleerimine ja otsingumehhanism on nüüd tänu online-serveritele märgatavalt kiiremad. Navigatsioon sisaldab ka reaalajas liiklusinfot, ilma ja muud integreeritud infot. Näiteks huviväärsuste pidevalt värskendatav online-andmepank hõlmab parklaid, tanklaid ja laadimisjaamu. Lisaks asukohtadele on näha avamisajad, hinnad ja kasutamise üksikasjad.

Amazon Alexa annab häälkäsklustega juurdepääsu sõiduki funktsioonidele, näiteks kliimaseadmele, navigatsioonisüsteemile ja meediale. Need lisanduvad Alexa tavalisele funktsioonidele, millega juhitakse teabe- ja meelelahutussüsteemi ning koduseid nutiseadmeid. Lamborghini Revuelto Alexasse on integreeritud veel What3Words funktsioon, mis koostöös navigatsioonisüsteemiga võimaldab sõita suvalisse paika maailmas, isegi kui sel puudub konkreetne aadress.

Lamborghini Revuelto saab uuendatud teabe- ja meelelahutussüsteemi, millel on ka uus algupärane disain. Uus veebiraadiosüsteem pakub tuhandeid jaamu, otsingusüsteem põhineb populaarsusel, žanril ja riigil. SiriusXM 360L (USA turu jaoks) on oluline samm edasi võrreldes varasema SiriusXM-iga ning pakub nüüd märgatavalt rohkem sisu, sealhulgas telesaateid, sporti, taskuhäälinguid, Pandorat ja Xtrat.

Lamborghini Revuelto ühenduvusega teabe- ja meelelahutussüsteem võib aja möödudes ka täiustuda. Sellesse on integreeritud õhu kaudu toimuvate tarkvarauuenduste süsteem ning sõidukile hakatakse pakkuma värskendusi täiendava sisu edastamiseks. Täiustatud süsteem toetab mitte ainult teabe- ja meelelahutuskeskuse ekraani, vaid ka näidikuploki ja kaasreisija ekraani funktsioonide uuendamist.

Lamborghini Revuelto on ühendatud kasvava arvu täiendavate rakendustega, mille hulgast omanik võib valiku teha oma sõidukikogemuse kohandamiseks ja isikupärastamiseks. Kuna klientide turvalisus on alati esmatähtis, on Lamborghini Revueltosse integreeritud ka hädaabikõne ja teeäärse abi teenus. Süsteem reageerib proaktiivselt tehnilise rikke korral, et klient kiiresti abi saaks. Jälgimissüsteem Lamborghini Connect suudab tuvastada auto omavolilise kasutamise ning lisaks omaniku teavitamisele võtma ühendust ööpäevaringse turvateenistusega, mis aitab klientidel autot tagasi saada. Lamborghini Revueltol üleilmne tugi sisaldab üle 30 keele, et tagada väga täpne kohalik kogemus.

Suhtlus Lamborghini Revueltoga kestab edasi isegi pärast mootori seiskamist. Lamborghini Unica mobiilirakendust kasutades saab omanik pidevalt jälgida auto seisundit, sealhulgas kütusekogust, aku täituvust, elektrilist sõiduulatust ja pargitud auto täpset asukohta. Unica rakendus võimaldab mitmete kaugjuhtimiskäskude kasutamist, näiteks uste lukustamist ja lukust avamist ning helisignaali ja tulede sisselülitamist. Mõned neist on kasutatavad ka Apple Watchi pealt.  Omanikul on kontroll oma auto üle isegi siis, kui sellega sõidab keegi teine. Ette saab anda tippkiiruse, samuti kellaajalised ja territoriaalsed sõidupiirangud. Kui auto ületab etteantud kiirust, väljub etteantud piirkonnast või kasutatakse seda väljaspool etteantud aega, teavitatakse selles omanikku rakenduse kaudu.

Lamborghini Revuelto pakub oma klientidele maksimaalset turvalisust. Sõiduki hallatavaid andmeid kaitstakse vastavalt küberturvalisuse standarditele ja andmekaitsealastele õigusaktidele. Klient saab alati kontrollida, kas ja milliseid andmeid on töödeldud vastavalt kohaldatavale õigusele, kuna auto on algusest peale konstrueeritud privaatsust silmas pidades.

Revueltol võtab Lamborghini esimest korda kasutusele kõrgtaseme juhiabisüsteemid (ADAS ehk Advanced Driver Assistance System), kuhu kuuluvad kaamerate, radarite ja andurite keerukat süsteemi kasutavad funktsioonid turvalisuse tõstmiseks ja argisõitude hõlbustamiseks. Paketti kuuluv aktiivne sõidurajal püsimise abisüsteem (ALDW ehk Active Lane Departure Warning) jälgib teekattemärgistust ja sekkub roolimisse, kui juht kogemata kaldub üle sõiduraja piiri. Lisaks jälgib sõiduraja vahetuse hoiatussüsteem (LCW ehk Lane Change Warning) vaatevälja pimealasid ning hoiatab juhti enne rajavahetust võimalike ohtude eest. Kohanduv kiirushoidik (ACC ehk Adaptive Cruise Control) reguleerib auto kiirust ja pikivahet eesliikujaga iseseisvalt kiirendades ja pidurdades.

Manööverdamise lihtsamaks ja turvalisemaks muutmise eesmärgil varustatakse Revuelto autotaguse liikluse jälgimissüsteemiga (RCTA ehk Rear Cross Traffic Alert). Tagurdamisel hoiatab see juhti, kui auto taha tekivad takistused ning kokkupõrkeohu korral pidurdab iseseisvalt. Kaamerasüsteem võimaldab armatuurlaua ekraanile kuvada taha- ja pealtvaatefunktsioone: juht saab näha mitte ainult auto taha, vaid ka virtuaalset linnulennuvaadet auto kohalt.

Esilaternates on isekohanduvad lähituled koos kurvifunktsiooniga, mis parandavad nähtavust kõigis sõiduoludes ja manööverdamise ajal. Kaugtuled varustatakse pimestamisvastase maatriksfunktsiooniga (sõltuvalt turust), mis automaatselt ja sõltumatult juhib esitulede üksikuid sektoreid, tagades täpsema ja mugavama sõidukogemuse. Lisaks on esituledel ka niinimetatud võimendusfunktsioon, millega valgusvihk ulatub umbes 400 meetri kaugusele.

1 Sõiduk ei ole veel müügis ja seetõttu ei kehti sellele direktiiv 1999/94/EÜ. Kütusekulu ja heitmehulga andmed on tüübikinnituse faasis.

2 Sõiduk ei ole veel müügis ja seetõttu ei kehti sellele direktiiv 1999/94/EÜ. Kütusekulu ja heitmehulga andmed on tüübikinnituse faasis.

3 Huracán STO kütusekulu ja heitmenäitajad: keskmine kütusekulu 13,9 l/100 km (WLTP), keskmine CO2 heitkogus 331 g/km (WLTP)

Lehekülg viimati uuendatud: 05.04.2023