Lamborghini „Ikooni taassünd“: ikoonid sünnivad ise, neid ei tehta

Mida tähendab olla ikoon? Ja kas on üldse olemas imetabast valemit, kuidas ikooniks saada? Lamborghini Countach on oma olemuselt üks ikoonilisemaid mudeleid ettevõtte ajaloos ja ka kogu automaailmas üldse. Tänavu nägime esimese Countachi, mudeli LP 500 uhiuue eksemplari valmimist Polo Storicos ning selle kaasaegse versiooni Countach LPI 800-4 esitlust – viimane on austusavaldus Lamborghini minevikupärandile ning seal saavad kokku teedrajav disain ja tulevikutehnika. Mudeli 50. aastapäeva pidustused lõppesid vestlusega Countachi täiuslikkusest, neile järgnesid vahetut osasaamist ja kogemusi võimaldavad üritused, aitamaks inimestel avastada Lamborghini Centro Stile ja Polo Storico maailma.

Ürituse avas oma esitlusega Lamborghini juhatuse esimees ja tegevjuht Stephan Winkelmann, järgnevates aruteludes aga osalesid ettevõtte mõned kõige mõjukamad inimesed: turundus- ja müügidirektor Federico Foschini, kellele allub Polo Storico Lamborghini, tehnikadirektor ja Polo Storico Comitato dei Saggi (tarkade komitee) liige Maurizio Reggiani ning peadisainer Mitja Borkert. Nendega liitus ka erikülaline Stephen Bayley – kirjanik, kuraator, kriitik, disainispetsialist ja Londoni disainimuuseumi asutaja, kes avas arutelu klassiku mõiste lahtiseletamisega: „See on midagi lõplikku ja kõikehõlmavat, kusjuures lõplikuna mõtleme siinkohal kontseptsiooni, mis jääb kestma ka aja möödudes ning kõikehõlmav tähendab, et see meeldib kõigile. Kui me tunneme linna ära tema siluetti määravate ehitiste, näiteks nagu Pariisi Eiffeli torni või Sacré-Cœuri kiriku, Firenze tema toomkiriku ja kellatorni, Londoni Big Beni ja teisel pool Thamesi kõrguva The Shardi järgi, siis on nende üksikobjektide disain nii erakordne ja võimas, mis teeb need hooned kõigist ülejäänutest erinevaks. Nende vormi on peaaegu võimatu täiustada, kuid mõningaid detaile saab edasi arendada, hoides põhikontseptsiooni muutumatuna. Täpselt niisamuti mõtlen ma ka siis, kui vaatan, kuidas seisavad kõrvuti kaks Lamborghini Countachi – 1971. aasta LP 500 ja uus Countach LPI 800-4. Oma aja ikoonide 50 aastat ajalugu näost näkku – nende iseloomulik stiil ja erakordne suutlikkus on taganud neile koha autotööstuse eliidi seas.“

„On olemas kunstiteoseid, mis jäävad igaveseks ajakohaseks ning Countachi disain on üks selliseid,“ kirjeldas Mitja Borkert selle legendaarse auto disaini. „Tema iseloomuliku vormi dikteerib üksainus pikijoon, mis visuaalselt ühendab esi- ja tagaosa. See auto on täiuslik inspiratsiooniallikas, sest isegi kui kõike ülejäänut muuta, on see minevikku ja tänapäeva ühendava visuaalse järjepidevuse element. See on Lamborghini DNA disainielementide summa, disainkeele traditsioon ettevõtte algusaegadest tänase päevani.“

Federico Foschini: „Esimese Countachi uusversiooni ehitamine nõudis 25 000 tundi tööd ja uuringuid, kuhu olid kaasatud ettevõtte kõik osakonnad. Me tahtsime taasluua LP 500 prototüübi, mida esitleti 1971. aasta Genfi autonäitusel. Pärast aastatepikkusi proovisõite purustati see auto lõpuks kokkpõrkekatsel, mis oli vajalik tüübikinnituse saamiseks. Vähesed inimesed nägid seda autot oma silmaga, kuid fotode vahendusel armusid temasse kõik. Selle uusversiooniga teenitud tähelepanu ja edu oli veel üks selge märk, et tegemist on legendi staatuses autoga. Eriti silmatorkav oli aga fakt, et see lummas kõiki põlvkondi ühtmoodi, kuigi harilikult on nende maitsed ja arusaamad ilust üksteisest üsna kaugel.“

Maurizio Reggiani mäletab hästi, millist üüratut mõju avaldas Countach LP 500 talle ja tema ametialasele karjäärile. Tema näeb, et uuel Countach LPI 800-4-l on olemas kõik omadused, muutumaks osaks meie kollektiivsest kujutelmast. „LP 500 tehniline kontseptsioon auto tagaosas pikiasendis paikneva V12-mootori ja selle ees, sõitjateruumi taga asuva käigukastiga lõi uue arusaama supersportautodest nii disaini kui ka suutlikkuse mõttes. LP 500-l esimest korda nähtud üles avanevad uksed jäid mehaanilises osas muutumatuks, kinnitades algset valikut. Countach LPI 800-4 lisab kaasaegse tehnika, sealhulgas komposiitmaterjalid, täiustatud aerodünaamika ja 12-silindrilise hübriidmootori, mis varustatakse superkondensaatori ja neljarattaveoga. Kõik need elemendid ei muuda algupärase Countachi erakordset vaimu.“

Countach LPI 800-4 valmib kokku 112 eksemplaris. Autod olid kõik müüdud juba enne avalikku esitlust ning jõuavad klientideni 2022. aasta jooksul. Enamiku tellimustest esitasid entusiastid, kellel on juba olemas algupärane Countach ja kes ei suutnud vastu panna kiusatusele kujundada oma uus Countach täpselt samades värvides nagu klassikaline mudel.

Lehekülg viimati uuendatud: 20.12.2021