Huracán Tecnica – disaini- ja inseneritöö ühendab parima mõlemast maailmast

  • Huracáni tagarattavedu koos tagarattaroolimisega, järgmise põlvkonna evolutsioon aerodünaamikas ja insenerikunstis
  • Vabalt hingav 5,2-liitrine V10-mootor arendab 640 hj ning 565 Nm pöördemomenti 6500 p/min juures
  • LDVI (Lamborghini Dinamica Veicolo Integrata) süsteem ja spetsiaalselt kalibreeritud sõidurežiimid toovad paindlikkuse nii argisõitudele kui ka rajale
  • Kergtehnoloogiad tagavad massi ja võimsuse suhteks 2,15 kg/hj
  • Huracán EVO RWD-ga võrreldes kasvas aerodünaamiline surujõud tagaosas 35%, õhutakistus aga vähenes 20%
  • Pidurite uus jahutussüsteem ja revideeritud väljalaskesüsteem muudavad mootorihääle mahlakamaks
  • Laialdased värvi- ja viimistlusvõimalused Ad Personam-programmiga

Automobili Lamborghini esitleb: Huracán Tecnica – järgmise põlvkonna tagaveoline V10, loodud pilootidele, kes otsivad lusti ja täiuslikku elustiili nii maanteel kui ka ringrajal. Nimi „Tecnica“ kehastab Huracáni tehnilise täiuslikkuse kaugelearenenud evolutsiooni. Tema uudne väljanägemine eristub silmapilkselt kõigest muust ning on sama innovaatiline nagu mootorikatte all peituv tehnika. Uus välimus rõhutab täiustatud aerodünaamikat, mis tagab parema suutlikkuse, stabiilsuse ja kasutamislihtsuse, eriti ringrajal. Huracán STO päritoluga mootor on 30 hj võimsam kui Huracán EVO tagaveolisel versioonil (RWD) ning arendab 6500 p/min juures pöördemomenti 565 Nm, lühendades 100 km/h saavutamiseks kuluva aja 3,2 sekundini. Kergekaalulise Tecnica ümberkalibreeritud LDVI-süsteem ja iseloomuliku häälestusega sõidurežiimid koos vedrustuse spetsiaalse seadistusega, vahetu tagarattaroolimine ja uuenduslikud täiustused pidurite jahutamisel võimaldavad juhil nautida täiuslikku Huracáni igas olukorras. Huracán Tecnica paneb oma talendi rakkesse ja pakub parimat mõlemast maailmast, olles sügavalt mitmekülgne supersportauto nii maanteesõiduks kui ka ringraja tarvis.

„Huracán Tecnica võtab kokku Lamborghini oskused disaini ja inseneritöö alal, luues täiuslikku sõidumõnu pakkuva Huracáni, mis on ühtviisi vastupandamatu nii ringrajale kohale sõites kui ka rajal endal,“ ütles Automobili Lamborghini tegevjuht Stephan Winkelmann. „Tecnica kindlustab, et piloot naudiks tugevaimat sidet auto ja asfaldiga, kus auto potentsiaal on kasutamislihtsuse tagamiseks alati tema sõrmede all igas sõidurežiimis ja keskkonnas. Virtuaalelamuste ajastul tuletab see meelde tehnilist ehedust ja füüsilisi elamusi. Tecnica täiendab Huracáni valikut, paigutudes täpselt RWD ja ringrajale orienteeritud STO vahele, esitledes laitmatult tehnikat, suutlikkust ja Huracáni vabalthingavat V10-mootorit koos dramaatiliselt edasiarendatud disainiga.“

Tecnica – inseneritöö on selle süda

Huracán Tecnica saab samasuguse 5,2-liitrise 640-hobujõulise mootori nagu sõsarmudel STO. See arendab 565 Nm pöördemomenti 6500 p/min juures, tagades meeliülendava, ent samas mugava argisõidu ning pakkudes vajadusel äärmiselt tundlikult ka maksimaalset võimsust ja pöördemomenti.

1379-kilose kuivmassiga Tecnica massi ja võimsuse suhe on 2,15 kg/hj. Kasvanud võimsusele vastab ka täiustatud, kõrgetel pööretel teravam mootorihääl, samal ajal on Tecnica sõitjateruumi akustilist mugavustki parendatud.

Huracáni südameks on LDVI (Lamborghini Dinamica Veicolo Integrata) süsteem, mis juhib kõiki auto sõidudünaamika aspekte, integreerides sõiduki süsteemid ja seadistused ning pakkudes ideaalse sõidudünaamika saavutamiseks edasisidega eeljuhtimist peaaegu reaalajas.

Tagaveoline Tecnica saab ka kiire rooliülekandega tagarattaroolimise ning veojõu suunamise koos täiustatud haardumiskontrolli süsteemi (P-TCS) ja spetsiaalselt Tecnicale mõeldud vedrustuse seadistusega. Kõiki Tecnica dünaamikasüsteeme kalibreeritakse sõltuvalt valitud sõidurežiimist – STRADA, SPORT või CORSA –, et pakkuda igas keskkonnas selgelt eristuvat reaktsiooni.

STRADA-režiimis kindlustab tagarattaroolimine stabiilsuse ja manööverdusvõime, seda täiendavad veojõu suunamine ja P-TCS. Mootori ja käigukasti seadistused tagavad mugava juhtimise argiliikluses.

SPORT-režiimi valimisel saavutatakse maksimaalne sõidumõnu tänu tagarattaroolimise võimaldatavale ülejuhitavusele ja P-TCS-i kaugemale nihutatud libisemislävele, kuna veojõu suunamine tagab Tecnicale erksuse ja reaktsioonivõime. Erksalt reageeriv jõuallikas muudab oma käitumist gaasipedaali kergeima puudutuse peale ning seitsmekäiguline käigukast pakub füüsiliselt tuntavaid ja emotsiooneäratavaid käiguvahetusi.

CORSA-režiim äratab nii autos kui ka juhis võistlusiha. Tecnica vastab piloodi igale liigutusele ülima täpsusega, Lamborghini vabalthingava mootori möirgamine aga tuletab keevalisel moel meelde auto võimeid ringrajal. Jõuallikas on kalibreeritud nii, et tagada rajakasutusel optimaalne reaktsioon gaasipedaali liikumistele ja kiireimad käiguvahetused. Tecnica demonstreerib LDVI vahendusel kõigi süsteemide maksimaalset täpsust ja erksust, sealhulgas maksimaalset põik- ja pikisuunalist haarduvust, mis saavutatakse vastavalt veojõu suunamise ja P-TCS-i abil.

Erakordsele suutlikkusele aitab kaasa ka uus pidurite jahutuse korraldus, mille loomisel saadi inspiratsiooni võidusõidu-Lamborghinide kogemustest – see tagab ühtlaselt parema pidurdussuutlikkuse nii maanteel kui ka ringrajal. Tecnica keraamilised süsinikpidurid saavad spetsiaalse konstruktsiooniga jahutusõhukogurid, mis suunavad õhuvoolu piduriketaste sisse, saavutamaks maksimaalset soojuse hajumist, alandamaks pidurivedeliku temperatuuri ja vähendamaks piduripedaali „pikenemise“ efekti. Piduriketaste madalam temperatuur vähendab ka pidurikatete kulumist.

Aerodünaamikast inspireeritud disain

Huracán Tecnica tegi läbi märkimisväärsed ja läbimõeldud disainiuuendused ning avaldab muljet oma kaheloomulise isikupäraga, olles mistahes nurga alt vaadatuna legendaarne supersportauto nii elustiili kui ka ringraja jaoks. Tõhus aerodünaamika ja kergekaalulised konstruktsioonid annavad energiat kõigile elementidele ning säilitavad iseloomuliku elegantsi, samas kerkib Tecnica oma sõsarmudelite hulgast ka selgelt esile.

Uudne disain annab Tecnicale tugevama, kiskjalikuma väljanägemise: jõuline, sissepoole vaatav esiosa koos lihaseliste õlgadega läheb üle kergekaaluliseks täielikult süsinikkiust valmistatud esiluugiks. Uues Terzo Millennio Ypsilon-disainiga kaitserauas on esimest korda Huracáni ajaloos ka õhkkardinad. Uus esisplitter, mille madalamad avatud ribid suunavad õhku läbi rataste, annab oma panuse aerodünaamilise surujõu ja jahutuse parandamisse. Esiklaasi must alaserv tugevdab üldise kerguse muljet veelgi.

Ka auto profiil eristab seda Huracáni mudelipere teistest liikmetest. Tecnica on 6,1 cm pikem kui Huracán EVO, kuid tänu samale kõrgusele paistab madalam ja laiem, tema silueti loomisel said disainerid inspiratsiooni Essenza SCV12 joontest. Esiosa Ypsilon-teema must värv jätkub ka autoküljel külgmiste õhukogujateni, rõhutades sõiduki dünaamilist elujõudu, kuna kerega samas toonis katuse võib soovi korral samuti lasta mustaks värvida.

Ümbertehtud tagaosale on iseloomulik Lamborghinit defineeriv selge, reljeefne arhitektuur. Tagaosa uus kuju, sealhulgas uus vertikaalne tagaklaas parandab nähtavust, uudse disainiga mootorikate valmistatakse kergest süsinikkiust ja laulab kiidulaulu Tecnica V10 südamele. Jõulise tagaosa elementideks on veel optimeeritud õhuvõtuavaga tagakaitseraud, kerevärvi või soovi korral must difuusor ning uued kuusnurksed summutiotsad, mis lasevad Tecnica jõuallikal varasemast veelgi uhkemalt kõlada.

Kui fikseeritud asendiga tagatiib täiendab esteetiliselt Tecnica ainulaadseid kontuure, siis aerodünaamiliselt annab see tagaosale 35% täiendavat surujõudu võrreldes Huracán EVO RWD-ga, seejuures õhutakistust kasvatamata. Tegelikult on õhutakistus isegi 20% väiksem, mis parandab aerodünaamilist tasakaalu ning toetab stabiilsust pidurdamisel ja kiirel kurviläbimisel. Ka Tecnica autopõhi on optimeeritud ning aerodünaamilise kasuteguri tõstmiseks saanud uued õhusuunajad.

Uued 20-tollised teemantlõikeviimistlusega veljed Damiso on välja peetud kuusnurgateema vaimus ning nende loomisel said disainerid inspiratsiooni Lamborghini Vision GT lahendustest. Tecnica veereb Bridgestone Potenza Sport rehvidel.

Loodud juhi tarvis

Huracán Tecnica mitmekülgsus jätkub ka interjööris, mille tarvis on saadaval hulgaliselt isikupärastamisvõimalusi. Huracán Tecnica annab juhile seda, mida juht tahab – oma väljanägemise, dünaamilise seadistuse, tagasiside ja ühenduvusega, ent eelkõige oma võimetega nii maanteel kui ka ringrajal.

Reguleeritava kõrgusega sportiste haarab piloodi oma sülelusse. Soovi korral on veel saadaval näiteks kergekaalulised uksed, kergest titaanist tagumine turvakaar ja rattapoldid ning kuuepunkti-turvavööd neile, kes tihedamini võtavad rataste alla teekonna ringrajale.

Tecnica saab ka ainulaadse, uue disainiga läbimõeldud kasutajaliidese. Juhi ees asuval näidikuplokil suures uues „kaares“ on vähem värve ja parem loetavus. Keskkonsooli ekraan annab autosolijate käsutusse sõidunaudingu elemendid, sealhulgas LDVI-funktsioonide reaalajas kuvamise, samuti kõik ühenduvusfunktsioonid, mille sekka kuuluvad Apple CarPlay, Android Auto ja Amazon Alexa. STO-st inspireeritud kasutajaliides sisaldab ka telemeetriat ning sihtkohtade ja ringiaegade pardapäevikut, mis on kõik ühendatud UNICA rakendusega.

Põhi- ja lisavarustuse värvi- ja viimistluslahendused võimaldavad interjööri kujundada luksuslikuma või sportlikuma alatooniga. Lisaks kaheksale standard-kerevärvile on Ad Personam-programmis saadaval veel üle 200 värvilahenduse, samuti spetsiaalselt Tecnica interjöörile mõeldud uus Alcantara-viimistlus ning sellised eksklusiivsed lisad nagu tepingud ja värvid või istmepolstritesse tikitud Tecnica motiiv.

Tecnica eksklusiivse lisavarustuse kõrval pakub Lamborghini Ad Personam-osakond klientidele võimalust isikupärastada oma Huracán Tecnicat sisuliselt piiramatu värvi- ja viimistlusvariantide valikuga.

 

TEHNILISED ANDMED

KANDMIK JA KERE

 

Kandmik

Alumiiniumist ja süsinikust valmistatud hübriidkandmik

Kere

Alumiiniumist ja komposiitmaterjalidest valmistatud kerepaneelid

Vedrustus

Topeltõõtsharkidega täielikult sõltumatu vedrustus

Vedrud ja amortisaatorid

Terasvedrud ja vedelikamortisaatorid, elektromagnetiline amortisaatorite juhtimissüsteem MagneRide

Elektrooniline stabiilsus-kontrolli süsteem (ECS)

ESC/ABS on seadistatavad ANIMA kaudu, ESC on väljalülitatav

Roolisüsteem

Elektromehaaniline roolivõimendi

Pidurid

Keraamilised süsinikpidurid, alumiiniumist monoplokk-kinnissadulad ees 6 ja taga 4 kolviga, keraamilisest komposiitmaterjalist (CCB) pidurikettad

Pidurikettad

Spetsiaalse kujuga CCB-kettad, sisemise jahutusega ja läbipuuritud,
ees ∅ 380 × 38 mm, taga ∅ 356 × 32 mm

Standardrehvid

Bridgestone Potenza Sport 245/30 R20 (ees) – 305/30 R20 (taga)

Standardveljed

8,5J × 20 (ees) – 11J × 20 (taga)

Peeglid

Elektriajamiga välispeeglid

Turvapadjad

Kaheastmeliselt avanevad täismõõdus eesmised turvapadjad
Täismõõdus külgturvapadjad
Põlveturvapadjad

   

MOOTOR

 

Tüüp

10-silindriline, V-nurk 90°

Töömaht

5204 cm3

Silindri läbimõõt/kolvikäik

Ø84,5 × 92,8 mm

Klapiajam

Astmeteta reguleeritavad nukkvõllid sisse- ja väljalaskes

Surveaste

12,7:1

Maksimaalne võimsus

470 kW (640 hj)/8000 p/min

Maksimaalne pöördemoment

565 Nm 6500 p/min juures

Heitmeklass

EURO 6

Heitgaaside järeltöötlus

Kaks lambdaanduriga katalüsaatorit

Jahutussüsteem

Vee- ja õlijahutid

Mootori juhtseade

Bosch MED 17 Master Slave

Õlitus

Kuivkarter

 

 

JÕUÜLEKANNE

 

Tüüp

Tagarattavedu

Käigukast

7-käiguline topeltsiduriga käigukast LDF, käiguvahetuste tunnuskõveraid saab muuta ANIMA abil

Sidur

Kahekettaline sidur Ø187 mm

   

SÕIDUOMADUSED

 

Tippkiirus

325 km/h

0–100 km/h aeg

3,2 s

0–200 km/h aeg

9,1 s

Pidurdusmaa (100-0 km/h)

31,5 m

   

MÕÕTMED

 

Teljevahe

2620 mm

Pikkus

4567 mm

Laius

1933 mm

Laius (välispeeglitega)

2236 mm

Kõrgus

1165 mm

Rööbe ees

1668 mm

Rööbe taga

1624 mm

Pöördering

11,5 m

Kuivmass

1379 kg

Mass/võimsus

2,15 kg/hj

Kaalujaotus

41% ees – 59% taga

   

MAHUD

 

Kütusepaak

80 l

Pakiruum

100 l

 

Lehekülg viimati uuendatud: 12.04.2022