Continental GT Speedist valmis tutvustav film

  • Ainulaadne film vändati Sitsiilias, NATO mahajäetud lennuväebaasis
  • Continental GT Speed näitab hämmastavat dünaamilist suutlikkust
  • Täpse driftimise tegi võimalikuks GT Speedi veermikusüsteemide kogum
  • Elektrooniliselt juhitav piiratud libisemisega diferentsiaal ja tagasillaülekaaluga aktiivnelikvedu teevad GT Speedi juhitavaks kõigi lengerdusnurkade puhul
  • Lülitatav elektrooniline stabiilsuskontrolli süsteem annab juhile rohkem vabadust
  • Nelikroolimine parandab sõiduki juhitavust ja stabiilsust
  • W12-mootor arendab 659 hj võimsust ja 900 Nm pöördemomenti
  • Filmi saab näha siit: www.youtube.com/watch?v=ThEIEBSy5YY

Koos Continental GT Speedi esimeste tarnetega avalikustas Bentley Motors ka uue filmi, kus on jäädvustatud uue GT Speedi hämmastav dünaamiline suutlikkus. Film nimega „Continental Drift“ võeti üles Itaalias Sitsiilia saarel asuvas mahajäetud lennuväebaasis ning näitab Bentley Gran Turismo tippmudeli suutlikkuse võimalusi, sealhulgas vapustavalt täpset driftimist läbi dramaatiliste paikade.

GT Speedi dünaamikakeskne veermik ja tagasillaülekaaluga nelikvedu – mis enamasti suunab suurema osa W12 mootori 659 hobujõust tagasillale – tegid Bentleyle võimalikuks selle filmi valmimise.

Parendatud kurvisuutlikkus ja hulga uute süsteemide (sealhulgas eLSD, nelikroolimine ja uus ESC) pakutav täiendav haarduvus võimaldavad autol läbida kõiki kurve ülitäpselt ja -kindlalt. Kurvis on auto suuteline võtma olemasolevast haarduvusest maksimaalse, tagamaks kurvi haripunkti läbimise järel vapustava kiirenduse ja juhi rahulolu – kas täiuslikult tasakaalustatud kulgemise või soovi korral ka jõulibisemisega. Kuna jõuallikast on saadaval 900 Nm pöördemomenti, saab Bentley GT Speedi piirolukorras juhtida uskumatult hõlpsalt ja kindlalt.

Film vändati ühe päevaga hiljuti Sitsiilias toimunud GT Speedi meediaesitluse käigus. Selleks puhuks muutis Bentley kunagise NATO Comiso sõjaväelennuvälja gymkhana-stiilis ringrajaks. Comiso lennuväli rajati juba aastal 1936, kuid 1980ndatel aastatel ehitati see ümber NATO suurimaks lennuväebaasiks Lõuna-Euroopas, kus baseerus 112 tuumalõhkepeadega tiibraketti. Baasi kasutamine lõppes peaaegu 30 aastat tagasi ning loodus on hakanud rajatist tasapisi tagasi võtma. Sellisena pakkus Comiso ideaalset kohta, loomaks turvalist, ent samas piisavalt keerukat keskkonda GT Speedi kiirusomaduste demonstreerimiseks.

Mike Sayer, Bentley tootekommunikatsiooni juht: „Pärast seda, kui tiim avastas Comiso lennuväebaasi GT Speedi esitluseks ja me saime nõusoleku luua sinna gymkhana-stiilis ringrada, oli järgmine samm luua sellest enneolematu film. Metallik-kollase Bentelyga driftimine mahajäetud lennuväljal oli kindlasti meie jaoks uudne kogemus, kuid lõpptulemus näitab, kui dünaamiliseks maailma parim GT on muutunud.“

Filmi väntas auhindadega pärjatud autofilmide looja David Hale, keda toetasid kogenud droonipiloodid ning video- ja fotograaf Mark Fagelson. Kotkapilguga vaatajad võivad episoodides märgata ka Bentley kommunikatsioonitiimi liikmeid.

„Continental Drift“ näitab GT Speedi kui üht maailma kiiremat ja dünaamilisemat neljaistmelist Gran Turismot ning kajastab ka kuulsusrikast ajalugu. Filmi alguses ja lõpus nähtav 1952. aasta R-Type Continental pärineb Bentley enda ajalooliste autode kollektsioonist ning oli omal ajal maailma kiireim neljaistmeline auto. R-Type Continentali elegantne, ent samas jõuline disain andis inspiratsiooni ka Continental GT loomisel. Sama DNA kirjeldab nii jõulist joont esiratta juures, silmatorkavat kaart tagarataste ümber kui ka lauget katusejoont.

Kõige moodsam Bentley veermik

Uued Continental GT Speed Coupe ja Convertible esindavad sportlike Gran Turismode tipptaset ning need on kõigi aegade kõigi dünaamilisemad maanteesõiduks mõeldud Bentleyd, kus pole tehtud kompromisse ei mugavuse ega luksuse osas. Neli veermikutehnoloogiat annavad Continental GT Speedile uutele tasemetele tõstetud juhitavuse, suutlikkuse ja sõidumugavuse kvaliteedi.

Uus elektrooniline nelikroolimine tugevdab Speedi dünaamilist loomust kõigis sõidurežiimides ning pöörab tagarattaid kuni nelja kraadi võrra. Väikestel ja keskmistel kiirustel pööratakse Speed GT tagarattaid eesmistele vastassuunas. See aitab kiiremini sõidusuunda muuta ning tugevdab märgatavalt vilka liikumise tunnet. Rool tundub olevat teravam ja kiirema ülekandega ning samaväärselt tõhusam tagasiside tugevdab juhi enesekindlust veelgi. Suurtel kiirustel pööratakse tagarattaid esiratastega samas suunas stabiilsuse parandamiseks.

Esimest korda Bentley autodel võetakse just Continental GT Speedil kasutusele elektrooniliselt juhitav piiratud libisemisega diferentsiaal (eLSD). Spetsiaalselt koos veojõukontrolli ja aktiivsete veermikusüsteemidega töötama häälestatud eLSD tagab parema võimekuse kurvide läbimisel ja parema pikisuunalise stabiilsuse, võimaldab täpsemalt gaasipedaaliga auto käitumist juhtida ning kindlustab parema haardumise halbade teeolude korral.

SPORT-režiimis on eLSD häälestus selline, et auto on tasakaalus gaasipedaali mistahes asendi korral, annab kurvi sisenemisel paremini tagasisidet ja saavutab sirgel parendatud suutlikkuse. Kokkuvõttes on Continental GT Speed nüüd varasemast paremini seadistatav ja rohkem juhi vajadustele keskenduv ilma järeleandmisteta mugavuse või stabiilsuse vallas.

Veojõu jaotus rataste vahel muutub vastavalt valitud sõidurežiimile. Režiimides COMFORT ja BENTLEY võib nelikveosüsteem suunata kuni 36 protsenti veojõust esisillale, tagamaks autole kindla ja sundimatu liikumise. See astub vastu ka ülejuhitavusele, rakendades esiratastele kuni 400 Nm pöördemomenti.

Režiimis SPORT piirab süsteem esiratastele suunatava pöördemomendi 28 protsendiga, et suurem tagaratastele suunatav pöördemoment tagaks dünaamilisema sõidutunde. Ka ülejuhitavusele reageerib süsteem täiesti teistmoodi, suunates selle korvamiseks esiratastele umbes ühe kümnendiku pöördemomendist võrreldes režiimiga BENTLEY. Seegi tugevdab suutlikkuse muljet.

Uued süsinikkeraamilised pidurid saavad esiratastele kettad läbimõõduga 440 mm ja kümne kolviga sadulad. Need on mitte ainult suurimad pidurid, mis kunagi Bentley autodele paigaldatud, vaid maailma suurimad sõiduautopidurid üldse, kaaludes seejuures 35 kg vähem kui võrreldav malmketastega süsteem. Süsinikkeraamiliste pidurite uusim põlvkond töötati välja klassi parima pidurdussuutlikkuse saavutamiseks, kasutades seejuures keskkonnamõju vähendamiseks vasevaba hõõrdmaterjali.

Uus elektrooniline stabiilsuskontrolli süsteem (ESC) annab vilunud juhile veelgi rohkem vabadusi. Sisselülitatud ESC tagab rahustava stabiilsuse ebatasasel pinnasel, ebaharilike külgkallete korral ja halbades ilmaoludes. Režiimis Dynamic võimaldab ESC vilunud juhil muuta gaasipedaali vajutamisega auto käitumist kurvis vastavalt oma soovidele.

Väljalülitatud ESC korral ilmnevad täiel määral GT Speedi mehaaniline haarduvus ja loomupärane tasakaal, tehes võimalikuks varem vaid Bentley võistlusautodel nähtud sõiduelamused. Pärast nelikroolimise ja eLSD võimaldatavat tugevat kurvi sisenemise suutlikkust võib juht ringrajal rooli ja gaasipedaali kasutades saavutada sundimatuid ja progresseeruvaid lengerdusnurkasid.

Lehekülg viimati uuendatud: 27.10.2021