Bentley uus tehniline katsekeskus sai ametlikult sertifitseeritud ja alustas tööd

  • Kaasaegne rajatis on autotööstuses uus etalon
  • Ametlik sertifitseerimine kiitis heaks Bentley ranged sisemised katsemeetodid
  • 15 miljonit eurot maksnud keskus on suur samm Bentley liikumisel elektrifitseerimise suunas
  • Ultramoodne objekt aitab mõõta kütusekulu ja heitmekogust WLTP-tsüklis
  • Crewe’is asuva Bentley peakorteri käimasoleva arendamise värskeim faas
  • Keskus toetab Bentley Beyond100-strateegiat saada maailma kõige jätkusuutlikumaks luksusautotootjaks

Bentley Motors lasi käiku oma uue kaasaegse tehnilise katsekeskuse, olles sellele saanud ametliku heakskiidu Suurbritannia sõidukite sertifitseerimisagentuurilt. Bentley peakorteris, Inglismaal Crewe’is asuv keskus on värskeim investeering pärast Carbon Trusti hiljutist taassertifitseerimist, mis märkis tehase kolme aastat tööd süsinikuneutraalsena.

See liigutus on järjekordne suur trepiaste ÜRO Euroopa Majanduskomisjoni (UNECE) kehtestatud standardite täitmisel ning niisugune saavutus võimaldab Bentleyl kohapeal läbi viia heitmehulga, kütusekulu ja elektrisõiduulatuse mõõtmisi kõrgeimate üleilmsete standardite kohaselt – kõike seda oma katsekeskuses aadressil Pyms Lane 33. See on ka järjekordne heakskiit rangeimatele katsemeetoditele, mis praegu kehtivad Bentley peatehases, kus kõik seda nime kandvad autod käsitsi valmistatakse.

Sõltumatu volitatud asutuse poolne sertifitseerimine tähendab järjekordset suurt sammu ettevõtte püüdlustes elektrifitseerimise poole, mis on kandva tähtsusega Bentley Beyond100 strateegias sihiga saada maailma kõige jätkusuutlikumaks luksusautotootjaks. Oluline on, et 14 miljonit eurot maksnud keskus võimaldab Bentleyl uusimaid WLTP-katsemenetluse* kohaseid kütusekulu ja tõhususe mõõtmisi läbi viia kohapeal varasemast kiiremini.

Kahekorruseline hoone põrandapinnaga 4600 ruutmeetrit valmis plaanipäraselt ning katsed algavad seal kohe. Töö käib eesmärgiga täita kõiki üleilmseid heitmenõudeid 2022. aasta keskpaigaks. Rajatises on 773 ruutmeetrit kontoripinda, samuti 1550 ruutmeetrit pinda kliimaseadmega varustatud dünamomeetristendi paigaldamiseks.

Ultramoodne veereteeseade võimaldab inseneridel simuleerida erineva kaldega nõlvu, mõõtes väljalaskegaase sisepõlemismootoriga autodel või elektrienergia kulu hübriid- ja tuleviku elektriautodel. „Tegeliku elu“ simulatsioone saab korraldada laias temperatuurivahemikus: -20°C kuni +50°C.

Uues keskuses paikneb ka Bentley tehnilise vastavuse osakond, mis vastutab kõigi Bentley toodete nõuetekohasuse eest. Samuti on hoones eraldi labor, mis hakkab mõõtma tegelikus liikluses tekkivaid heitkoguseid (RDE) uusimate teisaldatavate mõõtesüsteemidega. Kokku asub uues hoones tööle 100 inimest.

Bentley tehnikadirektor Matthias Rabe: „Tänane uudis on veel üks oluline verstapost Bentley käimasolevas moderniseerimisprogrammis. See annab meile sõltumatuse oma mootorite katsetamisel ning täiustab veelgi tööstusharu juhtivat tehast Crewe’is ajal, mil liigume edasi sihiga pakkuda aastaks 2024 elektri- või hübriidversioone kõigile oma mudelitele. Samuti võimaldab keskus Bentleyl rahuldada suurenenud nõudlust meie luksuslike käsitööautode, sealhulgas suutlikkusele orienteeritud Flying Spuri, Continental GT ja uue Bentayga järele.“

* WLTP (lühend väljendist „Worldwide Harmonized Light-Duty Vehicles Test Procedure“ – kergsõidukite ülemaailmne ühtlustatud katsemenetlus) on kasutusel sõiduautode kütuse- ja energiakulu ning CO2 heitkoguse, samuti saasteainete koguste mõõtmiseks.

Lehekülg viimati uuendatud: 03.04.2023