Bentley Mullineri mudeli Bacalar tootmine läheneb lõpule

  • Käsitsi valmistatud mudeli Bacalar tootmine on jõudnud lõpusirgele
  • Nüüdseks on klientidele üle kogu maailma üle antud kaheksa autot
  • Viimased neli käsitsi viimistlemisel olevat autot on tarnevalmis
  • Eritellimusel tehtud kohanduste hulk näitab klientide soovide mitmekesisust
  • Kõik autod on valminud Bentley Mullineri eritöökojas Crewe's
  • Ühe Bacalari üksikasjalikud tehnilised omadused näitavad kohandamise põhjalikkust
  • Mulliner vaatab tulevikku, et luua järgmine eritellimusmudel

Bentley Mulliner lõpetab praegu tänapäeval 12 haruldasima Bentley mudeli - eksklusiivse Bacalari - käsitsi valmistamise viimaseid etappe. Bacalar on kaheistmelise lahtise katusega luksusauto ülim näide – esimene uues tipptaseme eritellimusprojektide seerias, mis on andnud maailma vanimale kereehitusettevõttele Bentley Mullinerile tõuke pöörduda tagasi kereehituse juurde. Bacalari projekti peatne lõpp võimaldab Mullineri meeskonnal keskenduda peagi avalikustatavale järgmisele projektile.

Kaheksa Bacalari - igaüks neist kliendi kujundatud ainulaadsetes värvides - on nüüdseks üle antud omanikele kogu maailmas; viimased neli autot on Mullineri Crewe'i töökojas transpordiks ja tarnimiseks ettevalmistamise viimastes etappides. Iga auto peale kulub umbes kuus kuud; viimased ülesanded ja kvaliteedikontrollid tähistavad iga Bacalari omaniku soovidele järgi kohandamise pika ja uskumatult üksikasjaliku protsessi lõppu.

Bentley Mulliner lõi Bacalari, et taaselustada oma eriala – pakkuda haruldasi käsitsi valmistatud kerega autosid üksnes vähestele nõudlikele klientidele. Iga Bacalar – täiesti uue, väga jõulise kerega katuseta barchetta-tüüpi disainiga auto, millele pakutakse hulgaliselt valikuid ja materjale – on tõesti ainulaadne, loodud Bentley Mullineri disainimeeskonna ja iga kliendi otsesuhtluse tulemusena. Seeria (arv on rangelt piiratud 12 eksemplariga) iga auto iga detaili on tulevane omanik täpselt kindlaks määranud; niisiis on kõik autod täiesti ainulaadsed.

Iga süsinikkiust kere viimistletakse spetsiaalselt kliendi jaoks valitud värviga. Kaht täiesti ühesugust autot ei ole. Autodel on ainulaadsed 22-tollised Tri-Finish veljed, millel on poleeritud pinnad, poolmatid tumehallid kodarad ja väliskujundust täiendavad esiletõstetud elemendid.

Kommenteerib värvide, materjalide ja viimistluse osakonna juhataja Maria Mulder:

„Bacalari disainimine on kujutlusvõime harjutus, sest praktiliselt iga sise- ja välispinna materjal, värv ja viimistlus on spetsiaalselt kohandatud. Hoolimata sellest, milline on teie isiklik stiilieelistus – kas Bacalari julge leekkollane välisvärv, mis on sünteesitud riisikestade tuhaga, või tagasihoidlikum samblaroheline, mis kajastab Bentley pärandit, omaenda disainitud käsitsi valmistatud torustik või koos loodud ainulaadne kangasegu – Bacalar pakub kõiki neid võimalusi.“

Ainulaadsed detailid ja funktsioonid salongis rõhutavad auto iseloomu. 12 kliendil on olnud peaaegu piiramatult võimalusi väljendada oma isiklikku maitset ja tellida ainulaadne interjöör.

Kestlikud, eetiliselt toodetud materjalid, mida tutvustati kontseptiauto EXP 100 GT puhul, on nüüd tegelikkus mitmes Bacalari mudelis. Nende hulka kuuluvad riisikestade tuhka sisaldav värv (mis tagab kestliku viisi, kuidas saavutada rikkalik metallikviimistlus), looduslik Briti vill ja Fenlandsi (East Anglia) iidsetelt rabaaladelt pärit 5000 aastat vana turbas säilinud puit.

Omanikud leiavad detailid ja komponendid, mida Bentley'l varem ei ole nähtud – väärtuslikest siseviimistlusmaterjalidest ja juhtseadmete ainulaadsest viimistlusest kuni 148 199 üksikõmbluseni, mida on vaja iga istet katva ainulaadse Bacalari tikandi jaoks.

Nende tellimuste isikliku iseloomu tõttu ei saa Bentley avaldada klientide isikuid ega seda, kuhu autod lähevad. Kõik kliendid jagavad aga armastust autosõidu vastu ning hindavad kõrgelt meisterlikkust, autentsust ja tähelepanu detailidele. Seda kõike seostatakse tihedalt Mullineriga.

Ideaalne näide

Üks valminud Bacalar oli aukohal Bentley väljapanekul tänavusel Goodwoodi kiirusfestivalil, kus Bentley juhatuse esimees ja tegevjuht Adrian Hallmark selle uuele omanikule üle andis. Selle auto näitajad on suurepärane näide, kuidas Bacalari iga detail on kliendi valitud.

See Bacalar on viimistletud eritellimusel valmistatud päikeseloojanguoranži värviga, lisaks kohandatud kolmevärvilised 22-tollised poolmatid tumehallid veljed, millel on poleeritud pinnad ja mustad läikivad esiletõstetud elemendid, mis loovad erksa välimusega julge kontrasti. Esitulede keskosad on toon-toonis päikeseloojanguoranži kerega, mõlemal pool on läikivmustad võre ja raamid. Tekstuurierinevust pakuvad poolmatid süsinikkiust tuulutusavad, samuti küljepeeglid. Poolmatt süsinikkiud lisab aktsenti ka esiistmete taga paiknevatele nn power hump’idele, mida rõhutavad päikeseloojanguoranžid detailid, ning küljeluukidele ja tagumisele difuuserile, mida täiendavad läikivmustade väliskülgede ja mattmustade sisekülgedega väljalasketavad.

Külgmised ventilatsiooniavad ja ülejäänud välisdetailid on läikivmustad, nagu ka väliste käepidemete siseküljed.

Mandariinioranžide aktsentidega mustvalge salong loob silmatorkava tänapäevase interjööri. Sõitjaid ümbritseb poolmatist süsinikkiust tehniline viimistlus, mis kandub kabiini ühelt küljelt teisele, sobides harmooniliselt kokku väliste tehniliste detailidega. Interjööri iga paneeli ja detaili täpsustati vastavalt kliendi soovile, kasutades valget, musta ja oranži värvi nahka ja Alcantarat, läikivat ja poolmatti musta metallivärvi, tumedat tooni ja säravat kroomviimistlust ning nii läikivat kui ka poolmatti süsinikkiudu.

Mandariinioranž nahk rõhutab esipaneeli vormi, rooli keskjoont ning nii uksekäepideme kui ka käigukangi kuju. See jätkub täiendavate õmblusdetailidega istmete tagaküljel ovaalse perforeeritud Beluga torustikus ja käsitsi ristiõmblustega piki uksi, mis järgivad stiilijoont keskkonsoolini.

Bacalar on äärmuslik näide, kuidas igas Bentley pisimadki detailid võivad üksteist täiendada ja anda kokku salongi, mis ei sarnane ühegi teisega. Selle kliendi auto ei ole erand. Üksikasjad hõlmavad allpool nimetatut.

  • Bentley pöörlevate näidikute Bacalari sinist värvi analoogkellad pakuvad efektset kontrasti.
  • Vaibad on reljeefse rombimustri ning mandariinioranži värvi seoste ja õmblustega.
  • Klient soovis, et poolmati süsinikkiu ja läikiva musta vaheline eraldusjoon pagasiruumis (tavaliselt on see nähtamatu ja pagasiga varjatud) oleks poolmatti tumedat tooni.
  • Istmete taha mahtuv eritellimusel valmistatud pagasruum on autoga sobiva Alcantara viimistluse, mandariinioranži tikandi ja ovaalsete perforeeritud Beluga väljalaskesüsteemi avadega, mille südamik on mandariinioranž - see kordab täpselt esiistmete tagakülje viimistlust.

Piiramatu valik

Iga Bentley omadus on avastusretk, sest isegi nn standardmudelit saab konfigureerida sõna otseses mõttes miljardil eri viisil. Mullineri disain läheb veelgi kaugemale – materjalide, värvide ja viimistluste kombinatsioonide arv on piiramatu. Tulemuseks on suurepärased grand tourerid, millele seavad piiranguid ainult riigi seadused ja kliendi kujutlusvõime. Mullineri järgmine, peagi avalikustatav mudel ei ole erand.

Lehekülg viimati uuendatud: 03.04.2023