AVENTADOR SVJ ROADSTER

EHEDAD EMOTSIOONID KUJUNDAVAD TULEVIKKU

Vaid 800 eksemplaris valmiv SVJ Roadster on Aventadori perekonna ikoonilisim vorm. Selle Lamborghini aerodünaamika on kõige futuristlikum, mis eales loodud: ALA 2.0 süsteem ja suunaline aerodünaamika tagavad minimaalse õhutakistuse sirgel teel ning optimaalse aerodünaamilise koormuse kurvide läbimisel. 770 hj vabalt hingav V12-mootor äratab aukartust.

TEHNILISED ANDMED

  • maksimaalne võimsus 566 kW (770 hj) 8500 p/min juures
  • tippkiirus >350 km/h
  • kiirendus 0–100 km/h 2,9 s
  • töömaht 6498 cm3
  • maksimaalne pöördemoment 720 Nm 6750 p/min juures

VÄLIMUS

SVJ Roadsteri kere ja eemaldatava jäiga katuse tarvis kasutatakse ultrakerget süsinikkiudu. Kerel on suuremad õhuvõtuavad ja laiemad küljekarbid, rõhutatud aerodünaamilised profiilid ning kõrgemale paigaldatud kergem väljalaskesüsteem. Jäik katus valmis uudset, RTM-vormimise kõrgsurvetehnoloogiat kasutades. SVJ 63 Roadster, mis valmib ainult 63 eksemplaris, saab veelgi dünaamilisema ja eksklusiivsema väljanägemise.

INTERJÖÖR

Tehnitsistliku väljanägemisega süsinikkiud, mida kasutatakse nii monokokis kui ka ustel, istmetel, kesktunnelil ja -konsoolil, eksisteerib kõrvuti selgelt lennundusest inspireeritud disainiga, kuna nahast ja Alcantarast polstrid lisavad luksuslikule interjöörile jõulisi eksklusiivsuse jooni. Kuid selle märkimisväärsele autole annavad tõeliselt ainulaadse iseloomu sellised rafineeritud pisiasjad nagu ristpistes tepingud ja spetsiaalne SVJ Roadsteri silt.

ALA – AERODINAMICA LAMBORGHINI ATTIVA 2.0

Lamborghini patenteeritud ALA-süsteem on Aventador SVJ Roadsteri tarvis optimeeritud ning tuntud nüüd nime all ALA 2.0. Sinna kuuluvad ka uued õhuvõtuavad ja õhukanalite konstruktsioon. Süsteem on sõiduki suurenenud külgkiirendust arvestades ümber kalibreeritud. ALA muudab aktiivselt aerodünaamilist koormust suure surujõu või väikese õhutakistuse saavutamiseks, sõltuvalt dünaamilistest tingimustest. Elektrooniliselt tüüritavad mootorid avavad või sulgevad aktiivklappe esisplitteris ja mootorikattes, suunates optimaalselt õhuvoolu vastavalt esi- ja tagaosas.

NELIKROOLIMINE

Aventador SVJ Roadster pakub ainulaadset aktiivroolisüsteemi (Lamborghini Dynamic Steering) ja tagarattaroolimise (Lamborghini Rear-wheel Steering) kombinatsiooni, võimaldades maksimaalset dünaamilist suutlikkust. LDS-süsteem kohandub kiiruse ja valitud sõidurežiimiga ning valib vastavalt sellele kiirema või aeglasema rooliülekande, kuna LRS-süsteem tegeleb kahe elektromehaanilise täituri vahendusel tagasilla roolimisega. See süsteem parandab manööverdusvõimet väikestel kiirustel, pakkudes optimaalset juhitavust ja paremat stabiilsust kiirteetempo korral.

4 AKTIIVVEERMIK

Aventador SVJ Roadsteri esi- ja tagasillal on magnetoreoloogilised amortisaatorid koos tõukurvarraste süsteemiga, mis pidevalt muudavad vedrustuse käitumist sõltuvalt teeoludest ja valitud sõidurežiimist. Lisaks sõiduki kere kaldumise ja soovimatute liikumiste kompenseerimisele on süsteem loodud töötama koos tagarattaroolimisega, tagades sel viisil ideaalse reaktsiooni kõigis tingimustes ning võimaldades ALA-l maksimeerida tõhusust ja aerodünaamilist surujõudu, hoides ühtlast aerodünaamilist voolu sõiduki põhja ja maapinna vahel.

NELIKVEDU

Aventador SVJ Roadsteri nelikveosüsteem on optimeeritud toimima koos uute aktiivsüsteemidega, eelkõige tagarattaroolimisega. Süsteem on samuti suuteline maksimeerima suutlikkust ja sõidunaudingut halva haardumisega olukordades. Veojõu jaotust esi- ja tagasilla vahel muudetakse reaalajas dünaamiliselt, vastavalt valitud sõidurežiimile ja sõiduoludele. Lisaks kasutab Aventador SVJ Roadster ära uhiuute Pirelli P Zero Corsa rehvide konstruktsiooni, mis töötati välja spetsiaalselt sõiduki aktiivsete juhiabisüsteemide täiendamiseks.

4 SÕIDUREŽIIMID

Pole vahet, millistesse sõiduoludesse te satute, tänu dünaamilisele režiimi valikule tagab uus Aventador SVJ Roadster täieliku kontrolli olukorra üle, võimaldades optimeerida mootori, käigukasti, jõuülekande, rooli, vedrustuse ja stabiilsuskontrolli seadistusi, kui teete oma valiku režiimide STRADA, SPORT, CORSA ja EGO vahel. Viimatimainitud variant annab võimaluse kõiki seadistusi teistest sõltumatult muuta ja saavutada kõige isiklikum sõiduelamus. EGO-režiimis käsitletakse piki-, põik- ja püstsuunalist dünaamikat eraldi ning see teeb võimalikuks saavutada sõiduki maksimaalse suutlikkuse mistahes ajal ja mistahes tingimustes.

MOOTOR

Aventador SVJ Roadsteri taltsutamatu V12–mootor paistab välja oma erakordse konstruktsiooni ja materjalide kaasaegse tehnoloogiaga. Arendades 770 hj 8500 p/min juures ja olles võimeline saavutama 100 km/h 2,98 sekundiga, pakub Aventador SVJ Roadster elamusi, mida ei saa võrrelda millegi varem kogetuga.

JÕUÜLEKANNE

ISR-käigukast (Independent Shifting Rods) tagab hämmastavalt kiired ja erutavad käiguvahetused. Konstruktorite siht oli lihtne: luua äärmiselt kiire robotiseeritud käigukast, mis suudaks tekitada ainulaadseid sõiduelamusi. ISR-käigukast pakub supersportautole ka kaht väga olulist eelist: erakordselt väikest massi ja isegi manuaalkäigukastist väiksemaid mõõtmeid.

MONOKOK

Süsinikkiu ja selle erimite kasutamine on üks tegureid, mis annavad täielikult Lamborghini Sant'Agata Bolognese tehases valminud Aventador SVJ Roadsterile fenomenaalselt täpse juhitavuse.

Lehekülg viimati uuendatud: 19.10.2022