AVENTADOR LP 780-4 ULTIMAE

Ajatuks saamine võtab aega.

Aventadori uusim versioon on mitte lihtsalt võimas. See on kõigi aegade võimsaim Aventador üldse.
Lamborghini ajaloo suurima võimsusega vabalt hingav seeriaviisi valmistatav V12 on kõrgetasemeliste tehniliste lahenduste ja enneolematu konstruktsiooniga. See insenerikunsti pärl, mida valmistatakse vaid 350 eksemplari, on viimane – ja tugevaim – jälg, mille supersportautode perekond on viimase kümne aastaga endast maha jätnud.
Aventador LP 780-4 Ultimae on juba praegu legendiks muutunud klassik.

TEHNILISED ANDMED

  • maks. võimsus 574 kW (780 hj) 8500 p/min juures
  • maks. pöördemoment 720 Nm 6750 p/min juures
  • tippkiirus 355 km/h
  • 0–100 km/h kiirendusaeg 2,8 s
  • töömaht 6498 cm³

VÄLIMUS

Esimese Aventadori vaimus – mootor taga pikiasendis ja süsinikkiu laialdane kasutamine  – Ultimae välimus paistab silma puhaste ja lakooniliste joontega.
Lamborghini Centro Stile väljatöötatud spetsiaalne värvkate tähistab Aventadori tootmise tippu vormide harmoonilise tasakaaluga, mida rõhutab mustade ja värvitud osade vahelise valguse ja varju kasutamine. Vorme ja sportlikku olemust hõlmav uus mudel on stiiliikoon, mis ei karda isegi ajavoolu.

INTERJÖÖR

Aventadori valiku värskeima meistriteose interjööri iseloomustavad eksklusiivsus ja läbimõeldus. Nooblid, kuid samal ajal praktilised materjalid nagu süsinikkiud on kasutusel kõige olulisemate detailide viimistlemisel, kuna Alcantara-polster ja sellesse laseriga sisselõigatud Y-tähe kujulised motiivid, mis lasevad välja paista ka erksavärvilisel taustal, annavad luksuslikule reisijateruumile iseloomuliku hõngu. Neid rafineeritud motiive täiendab süsinikkiust plaat, kus on kirjas konkreetse auto number selles eriseerias. 

NELIKROOLIMINE

Aventador LP 780-4 Ultimaes tagab aktiivroolimise (Lamborghini Dynamic Steering) ja tagarattaroolimise süsteemi (Lamborghini Rear-Wheel Steering) erakordne kombinatsioon dünaamilise suutlikkuse, mis parendab manööverdusvõimet väikestel kiirustel, optimeerides samas juhitavust ja stabiilsust suurtel kiirustel.
Tegelikult kohandub LDS-süsteem nii kiiruse kui ka valitud sõidurežiimiga ning valib vastavalt sellele kiirema või aeglasema rooliülekande, kuna LRS-süsteem tegeleb kahe elektromehaanilise täituri vahendusel tagasilla roolimisega. Tulemuseks on enneolematu sõidukogemus.

AKTIIVVEDRUSTUS

Magnetoreoloogiliste esi- ja tagaamortisaatorite ning tõukurvarbadega vedrustus suudab kohandada auto dünaamilist käitumist teeolude ja valitud sõidurežiimiga ning Aventador LP 780-4 Ultimae tagab harukordse reaktsiooni kõigis dünaamilistes tingimustes. Lisaks külgkalde ja sõiduki kere soovimatu liikumise kompenseerimisele on see süsteem mõeldud töötama koos tagarattaroolimisega.

NELIKVEDU

Nelikveosüsteem on spetsiaalselt optimeeritud töötama koos pardalolevate uute aktiivsüsteemidega – esmajoones tagarattaroolimisega – ning tagab suutlikkuse ja sõidunaudingu ka halva haardumise korral. Sõltuvalt valitud sõidurežiimile ja sõiduoludele muudetakse veojõu jaotust esi- ja tagasilla vahel muudetakse reaalajas dünaamiliselt.
Sõiduki uuenduslikke aktiivsüsteeme täiendavad veel uue põlvkonna Pirelli P Zero rehvid.

4 SÕIDUREŽIIMI

Suutlikkust, naudingut ja turvalisust sõiduolud suurt ei mõjuta: Aventador LP 780-4 Ultimae uus dünaamiliste režiimide valiklüliti tagab täieliku kontrolli. Mootorit, käigukasti, haardumist, vedrustust ja stabiilsuskontrolli süsteemi saab optimaalselt seadistada sõidurežiimide STRADA, SPORT ja CORSA valimisega. Ning režiimiga EGO võib kõiki üksikseadistusi oma äranägemisel muuta, et saavutada täiesti isiklik sõiduelamus.

MOOTOR

Aventador LP 780-4 Ultimae südameks on Lamborghini ajaloo võimsaim seeriatoodanguna valmiv vabalthingav V12. See tulemus saavutati titaanist sisselaskeklappide juurutamisega, tänu millele maksimaalvõimsus on nüüd 780 hj (574 kW) 8500 p/min juures. Kompromissideta suutlikkuse väljenduseks on hingetukstegev kiirendus – paigalt 100 km/h saavutamiseks kulutab Aventador vaid 2,8 sekundit.

Kütusekulu ja heitmenäitajad*: keskmine kütusekulu 18,0 l/100 km (WLTP), keskmine CO2 heitkogus 442 g/km (WLTP)

KÄIGUKAST

ISR-käigukast (ISR – Independent Shifting Rods, sõltumatud lülitushargid) tagab Aventador LP 780-4 Ultimaele välkkiired käiguvahetused, mis suudavad tekitada intensiivseid elamusi. See äärmiselt kiire robotkäigukast pakub sellisele supersportautole kaht väga olulist eelist: erakordselt väikest massi ja isegi manuaalkäigukastist väiksemaid mõõtmeid.

MONOKOK

Süsinikkiust monokok (kandeosa) on Aventadori mudelite konstruktsiooni meistriteoste kroon ning selles mudelis hakkab kohe silma ka süsinikkiu laialdane kasutamine. Ühes tükis valminud monokok pakub märkimisväärset kaalusäästu ja enneolematut jäikust.

Lamborghini mudelite saadavus võib riigiti erineda. Täpsemat Infot saad oma kohalikust müügiesindusest.

Lehekülg viimati uuendatud: 05.04.2023