Lamborghini Terzo Millennio: tulevikuvisioon ja unistus koostöös MIT-iga

Lamborghini Terzo Millennio: tulevikuvisioon ja unistus koostöös MIT-iga

Sel puhul esitleb Lamborghini uut disainikontseptsiooni „Lamborghini Terzo Millennio“. Kontseptsioon kujutab endast homsete konstruktsiooni- ja tehnikateooriate materiaalset vormi, säilitades samal ajal iseloomulikud visaalsed intriigid, vapustava dünaamika ja mis kõige tähtsam – Lamborghini pisimaski osas peituvad sügavad sisemised emotsioonid. Sõiduk on mõeldud tuleviku supersportautohuvilistele.
Projekti tehniliseks eesmärgiks oli anda Lamborghinile võimalus tegeleda supersportautode tulevikuga viies suunas: energiasalvestussüsteemid, uuenduslikud materjalid, ajamisüsteem, disainivisioonid ja emotsioonid.

Kahes esimeses suunas töötati koos Massachusettsi tehnikainstutuudi kahe laboriga. Nendeks olid keemiateaduskonna „Dinca Research Lab“ professor Mircea Dinca juhtimisel ja mehaanikateaduskonna „Mechanosynthesis Group“, mida juhib professor Anastasios John Hart. Koostööd rahastab valdavalt Automobili Lamborghini ning see peaks viima põhimõtteliste uuendusteni energiasalvestussüsteemide tehnoloogias ja materjaliteaduses.

Stefano Domenicali, Automobili Lamborghini juhatuse esimees ja tegevjuht: „Täpselt aasta tagasi sõlmisime Massachusettsi tehnikainstituudis kokkuleppe MIT–Itaalia programmiga. See märkiski kahe väljapaistva asutuse koostöö algust projektis, mille sihiks on kirjutada kolmandal aastatuhandel oluline lehekülg supersportautode tulevikku. Koostöö MIT-iga on meie teadus- ja arendusosakonnale erakordne võimalus teha midagi, millega Lamborgini on alati hiilanud: kirjutada ümber supersportautode kohta kehtivad reeglid. Nüüd esitlemegi põnevat ja edumeelset kontseptautot. Meid innustab mõte teha midagi, mis täna on võimatu, kujundamaks tuleviku tegelikkust. Lamborghini peab alati looma unistusi järgmisele põlvkonnale.“

Energiasalvestussüsteemid
Kompromissitu suutlikkusega sportautode loomise strateegia motiveerib Lamborghinit tegema revolutsiooni energiasalvestuses ehk loobuma tavapärastest akudest ja uurima võimalusi varustada Terzo Millennio hoopis superkondensaatoritega.

Tööga selles suunas alustasime juba viis aastat tagasi, kui juurutasime V12 Aventadoril madalpinge-superkondensaatorid. Järgmine loogiline samm on sellise energiasalvestussüsteemi väljatöötamine, mis suudaks arendada suurt hetkvõimsust ja regenereerida kineetilist energiat. Samas peaks vananemise ja laadimistsüklite mõju kogu sõiduki kasutusaja jooksul olema väga piiratud ning süsteem peaks võimaldama elektrienergiat sümmeetriliselt koguma ja väljastama. Seetõttu ongi professor Mircea Dincaga tehtava koostöö eesmärgiks kõrvaldada tänase tehnoloogiaga seatud piirangud ja läheneda tavaakude energiatihedusele, säilitades samal ajal superkondensaatorite tehnoloogiaga seostava suure võimsuse, sümmeetrilise töö ja väga pika elutsükli.

Professor Mircea Dinca: „Uus koostöö Lamborghiniga võimaldab meil olla ambitsioonikad ja mõelda stambivabalt uutele materjalidele, mis sobiksid energia salvestamiseks elektrilises sportautos. Ootame põnevusega kokkusaamist nende inseneridega ja tööd selle põneva projekti kallal.“

Uuenduslikud materjalid
Toetamaks revolutsiooni energiasalvestussüsteemide vallas, peavad muutuma ka materjalid ja nende funktsioonid. Lamborghini püüab veelgi tugevdada oma liidrikohta süsinikkiust struktuuride ja detailide konstrueerimisel ja tootmisel, arendades välja kergmaterjale uuele tasemele viivaid omadusi ja funktsioone.

Seepärast uuritakse koostöös professor John Hartiga uusi valmistamisvõimalusi Terzo Millennio süsinikkiust kandmiku tarvis, mis samal ajal toimib ka energiasalvestina ning võimaldab kogu auto keret salvestussüsteemina kasutada. Professor John Hart: „Oleme väga elevil, et saame oma teadmisi moodsate materjalide ja valmistamistehnoloogiate alal ühendada Automobili Lamborghini visioonide ja toetusega ning realiseerida tulevikutransporti kujundavaid uusi kontseptsioone.“

Samuti on projekti üheks eesmärgiks ühendada kogu süsinikkiudstruktuuri pideva jälgimise tehnoloogia niinimetatud iseparanemise kontseptsiooniga. Terzo Millennio peaks suutma ise oma „tervist“ jälgida ning tuvastada avariidest tingitud pragusid ja kahjustusi kandmikus. Viimasel puhul vallandub iseparandamisprotsess ja mikropraod täidetakse „ravikemikaalidega“, mis kõrvaldab võimaluse, et väikesed praod võiksid süsinikkiudstruktuurides edasi areneda. See võimaldab kaalu veelgi alandada, kasutades süsinikkiudu ja komposiitmaterjale laialdasemalt suure väsimusohuga detailide juures.

Ajamisüsteem
Energiasalvestussüsteemiga käib kaasas kõrge suutlikkus. Igasse ratasse on integreeritud elektrimootor, mis tähendab neljarattaveo kasutamist koos võimalustega, mida pakuvad elektrimootorite suur pöördemoment, reverseeritavus ja energiaedastus juhtmeid mööda. Nii võibki öelda, et Terzo Millennio teeb esimesed sammud elektri-Lamborghini loomise teel. Elektrimootorite üleviimisel ratastesse on veel ühe positiivne mõju – disainerid ja aerodünaamikud saavad palju vabamad käed.

Disain
Terzo Millenio on Lamborghini Centro Stile loodud visioon tuleviku disainielementide kujutamiseks, võttes arvesse radikaalseid muutusi tehnoloogias ja Lamborghini tulevase disaini eeldatavaid elemente. Eriti tugeva mulje jätavad Lamborghinile tüüpiliste Y-kujuliste esi- ja tagatulede edasiarendused.
Muudatused tehnoloogias võimaldavad disaini täiesti uue arhitektuuri baasil üles ehitada hoopis teistmoodi, nii et see oleks täielikult allutatud ideaalse õhuvoolu saavutamisele auto ümber. Lamborghini Forged Composite-tehnoloogial põhineva monokoki saab kavandada niisugusena, et see sisaldab ainult energiasalvestussüsteemi ning võidusõiduistmetest inspireeritud istmeid juhile ja kaasreisijale.

Emotsioonid
Tuleviku Lamborghini hüperautole peavad alles jääma kõik Lamborghiniga sõitmisest tulenevad emotsioonid ja vahetud juhtimiskogemused. Elektrimootorite kiire reageerimine, paindlikult juhitav nelikvedu ja kere kalde dünaamiline reguleerimissüsteem viivad juhtimiselamuse sellisele tasemele, mis sobib kolmandasse aastatuhandesse. Aerodünaamika ja kergkonstruktsioonide laialdane kasutamine toob kaasa sellisel tasemel piki- ja põikdünaamika, mida elektriautodel veel iial nähtud pole.
Terzo Millennio virtuaalne juhikoht võimaldab palju muudki peale kulgemise tuleviku kiirteedel. Simulatsiooniprogrammi Piloted Driving virtuaaljuht võib ringrajal „pärisjuhile“ kõigepealt õiged sõidujoned ette näidata, mille järel saab inimene ise juhtida päris autot päris ringrajal virtuaalset eessõitjat seirates.